ביצועי המכירות המצוינים של אלפא רומיאו בשנת 2023 מציבים את המותג בראש פלח הפרימיום. בדירוג העולמי של 15 מותגי הפרימיום המובילים (לא כולל פלח 100% BEV), אלפא רומיאו בולט כמותג שצמח הכי הרבה משנה לשנה. כך מדווחת חברת סמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל.
המכירות בעולם בשנת 2023 צמחו ב-30%, עם עלייה חזקה ויציבה של 46% באירופה. את ביצועי האזור הניעו איטליה עם עלייה של 73%, גרמניה עם עלייה של 71%, בלגיה עם עלייה של 62%, צרפת ושוויץ עם עלייה של 20% כל אחת והולנד עם עלייה של 78%.
המזרח התיכון ואפריקה נותרו האזורים עם הצמיחה הגבוהה ביותר, ורשמו עלייה של 74%, בתמיכת השוק הטורקי שצמח בלא פחות מ-155%. לישראל חלק משמעותי בצמיחה זו עם עלייה של 14% במכירות. כמו כן אזור הודו אסיה פסיפיק תרם עם עלייה של 7% במכירות, זאת לאחר שבשנת 2023 אלפא רומיאו איחדה את נוכחותה בסינגפור ובהונג קונג.
בצפון אמריקה, הופעת הבכורה של הטונלה בספטמבר התקבלה בהתלהבות רבה. אמריקה היא בהחלט אזור עם פוטנציאל גדול מאוד, ויסודות מוצקים לצמיחה מהתוצאות המדהימות באיכות ממחקר האיכות הראשוני (IQS) של הסקטור, שנערך על ידי המוביל העולמי במחקרי צרכנים, שירותי ייעוץ וניתוח נתונים JD Power.
המחקר מדגיש את התוצאה יוצאת הדופן שהשיגה אלפא רומיאו, שרשמה שיפור ברור בהשוואה לשנת 2022. J.D. Power ראיין את לקוחות אלפא רומיאו 90 יום לאחר הרכישה וניטר כל בעיה שהתרחשה ב-100 כלי רכב (PP100), כדי להעריך את הביצועים של אלפא רומיאו.
אלפא רומיאו תפסה את פסגת הפודיום בין מותגי הפרימיום, והגיעה למקום השלישי בתעשייה, טיפסה 24 עמדות בשנת 2023 – הביצועים הטובים ביותר במונחים של צמיחה ב-IQS של השנה שעברה.
באותה התלהבות, אלפא רומיאו מתמקדת באזור סין, כדי לממש את כל ההזדמנויות שיש לאזור הזה להציע למותג האהוב במזרח הרחוק. עם הגעתו של ה-Tonale, הליין-אפ הושלם ומתקיימים תנאים אידיאלים לצמיחה.
ז'אן-פיליפ אימפארטו, מנכ"ל אלפא רומיאו: "נתוני הצמיחה עולים בקנה אחד עם היעדים שהצבנו לעצמנו לשנת 2023. להיות מותג הפרימיום הצומח ביותר מבין המתחרים הגלובליים הטובים ביותר – יכול רק לגרום לנו להיות גאים. עבורנו, זו תוצאה של אסטרטגיה ברורה ויציבה. זה מאשש את העובדה שאנו מיישמים במהירות את התוכנית ארוכת הטווח עליה הכרזנו בשנת 2021 – מוצר חדש אחד בכל שנה, עם התמקדות באיכות. משמעת ומהירות ביישום האסטרטגיה שלנו הם המפתח לתגובה ריאקטיבית לשוק המשתנה במהירות".