הקטנוע החשמלי CE 04 מביא חוויית רכיבה מרגשת, ירוקה ושקטה בטכנולוגיה מתקדמת, סגנון חיים מודרני ואחריות סביבתית. השקת הקטנוע החשמלי הראשון שלBMW נערכה באולם התצוגה החדש של BMW MOTORRAD ישראל.
הטכנולוגיה שלו מתקדמת מאוד, כמו באופנועי BMW מדגמי הפרימיום. "הוא מזנק כמו טיל" אומר מנהל המכירות, "ומגיע מ0 עד 50 קמש" ב1.6 שניות".
העיצוב עתידני בצבעים ייחודיים של כחול כהה, ירקרק, וכתום, אבל בשלב זה יביאו לישראל רק את הדגם הכהה. גובה מושב 780 מ"מ, והמשל 231 ק"ג.
תחת העיצוב המוקפד מסתתר מנוע חשמלי עוצמתי על בסיס הדור החמישי של רכבי BMW החשמליים. המנוע בעל הספק מירבי של 42 כוחות סוס, המספק תאוצה מ-0 ל-50 קמ"ש בתוך 2.6 שניות בלבד. המהירות המירבית 120 קמ"ש. סוללה בקיבולת 60.6 אמפר שעה (8.9 קוט"ש), עם טווח רכיבה של עד 130 ק"מ לפני הצורך להטענת הסוללה.
הסוללות 148 וואט בקיבולת 8.5 kWh. טעינת הסוללה מתבצעת בקלות ובמהירות באמצעות עמדת טעינה ביתית או ציבורית. משך זמן הטעינה מ0% ל 100% הינו 4 שעות ו- 20 דקות. ומערכת טעינה מהירה מ 20% ל 80% נמשכת 45 דקות בלבד. המשמעות היא שאפשר לעצור בתחנת דלק בדרך לטיול ארוך, ולשתות ספל קפה בעוד הקטנוע נטען.
ה CE 04מגיע לישראל מצויד בחבילת העיצוב AVANTGARDE בצבע Imperial Blue Metallic מרהיב עם מושב צף בצבע אפור-כתום בולט, קווים נקיים, משטחים המשדרים רוגע, עיצוב גוף מוארך ונמוך, גלגלים סגורים ורגלית צד אינטגרלית, כל אלה ממחישים את החשיבה העיצובית הייחודית המציעה סינתזה בין קלילות של קטנוע לביצועים וטכנולוגיה של אופנוע. העיצוב החדשני אינו מסתפק רק במראה. תא האחסון הצדדי גדול דיו לאחסון קסדה או כבל טעינה.
החלק האחורי זוכה לעיצוב רזה המתאפיין בזרוע אחורית המחוברת אל בולם אחורי חשוף ותושבת לוחית רישוי. יש גם אפשרות להוסיף לקטנוע ארגז אחורי.
ה-CE 04 מצויד במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של BMW. בבלם הקדמי דיסק כפול, ובאחורי דיסק יחיד, שניהם בקוטר 265 מ"מ. מערכת בקרת היציבות (ASC) המגבילה את מומנט המנוע כתלות במידת החלקת הגלגל האחורי, בעוד בקרת האחיזה הדינמית (DTC) משפרת את בטיחות הרכיבה במיוחד בפניות ובנוסף מערכת ABS Pro המשפרת את יכולת הבלימה גם בהטיה. אפשר להתאים את ביצועי הקטנוע בדיוק להעדפות האישיות באמצעות ארבעה מצבי רכיבה "חיסכון", "גשם", "כביש" ו"דינמי".
הקישוריות מתקדמת בזכות מסך TFT צבעוני בגודל 10.25 אינץ', שמציע תצוגה מלאה ותצוגה מפוצלת, כך שאפשר להציג מידע נוסף על מצב השיחות או מצב הסוללה. כמו כן ניתן להציג מפה ישירות על לוח המחוונים בלי מכשירים נוספים. אם מתקינים את אפליקציית BMW Motorrad Connected, אפשר לשקף את מפת הניווט בצורה אלחוטית ולהפעיל אותה דרך הבקר הרב-תכליתי שעל הכידון.
BMW מציעה אחריות ל3 שנים ללא הגבלת קילומטרים, ועל הסוללות אחריות ל5 שנים.
עד כאן הכל מפתה, עד שמגיעים למחיר. הדגם "הפשוט" Avantgrade עולה 75,000 שקלים, והדגם היוקרתי יותר Avantgrade QC עולה 79,000 שקלים. הסוללה ממוקמת בחלק התחתון, דבר המעניק עוד יציבות לקטנוע. אבל בבדיקה מצאתי שהקטנוע הזה כבד יותר מכל הקטנועים והאופנועים האחרים בשוק הישראלי.