השבוע יתקיים בגני התערוכה בתל אביב יריד התיירות העולמי IMTM, שזה ראשי תיבות של International Mediterranean Tourism Market. מאות תיירנים מכל העולם ומישראל יציגו ביריד אטרקציות תיירותיות ושירותי קרקע למארגני קבוצות, וינסו לשווק את מרכולתם לציבור הישראלי.
לפני הצהריים פתוח היריד רק לסוכני נסיעות ואנשי מקצוע בתחום התיירות, ואחר הצהריים פתוח גם לקהל הרחב ולאנשים פרטיים שמחפשים מידע על הטיול הבא שלהם.
ביריד יתקיימו גם סדנאות תיירות של מדינות שונות ושגרירים שרוצים להנגיש את האתרים בארצם לציבור הישראלי. כך למשל יתקיימו בקומה השניה שמעל קומת הדוכנים סדנאות של סין, קרואטיה, ומדינות אחרות. גם איגוד הבלוגרים הישראלי אכב"י זכה לקיים סדנא באחד האולמות, שבה הם יציגו את השפעת הבלוגרים על המטיילים לאור ניסיון שטח באשקלון שדרות ונתיבות.
יריד התיירות הישראלי IMTM נחשב אחד מארבע ירידי תיירות שנתיים החשובים ביותר בעולם, לצד WTM בלונדון וITB בברלין ובסין. תיירים ישראלים מעוררים ענין בענף התיירות העולמית, כי תייר ישראלי משאיר בממוצע כאלף דולר לשבוע במדינה שבה מבקר, על מלונות, מסעדות, מוניות, מוזיאונים ,וכדומה, ובעיקר על קניות. תיירים ישראלים נחשבים "שמן" על גלגלי הכלכלות המקומיות. מצד שני, תיירים ישראלים אינם נוהגים להשתכר ולגרום נזקים במלונות והטרדות מיניות חדרניות, כפי שעושים תיירים אירופאים רבים מידי.
מנהל IMTM, אייל שמואלי, אומר: "השנה ישתתפו בתערוכת התיירות IMTM 2020 עשרות שגרירים ובכירים מכל מדינות העולם, כאשר המספר הגבוה של המשתתפים מצביע על הצלחתה וחשיבותה של התערוכה בתור נקודת המפגש המרכזית של ישראל עם העולם בענף התיירות. מדובר על ערך משמעותי וחשוב עבור ישראל, שכן התערוכה מקדמת את התיירות על כל גווניה: תיירות פנים, תיירות חוץ וגורמים מחו"ל, כשהמספר הגבוה של נציגויות העולם, מדגיש את מדינת ישראל בעולם התיירות ואת חשיבותו של התייר הישראלי בפרט".
יש מדינות שמעדיפות לקיים סדנאות גדולות יותר ומפנקות בבתי מלון לאחר סיום היריד הרשמי, עם ארוחת ערב דשנה ומופעי בידור שהם מביאים מארצותיהם. הארוע שצפוי להיות הגדול ביותר והמעניין ביותר בשולי היריד הוא ועידת חו"ל מהודר באולמי הדר דימול. חו"ל מהודר הוא קבוצה של כ-250 סוכני נסיעות ותיירנים דתיים ברובם, שמשתפים מידע ורעיונות חדשניים באמצעות קבוצת ווצאפ איכותית וייחודית. השפעתם על ענף התיירות גדולה מאוד, ורבים משחרים לפתחם, כמו חברת אל-על וחברות תעופה אחרות, ורשתות מלונות בחו"ל. המוטו של ועידת חו"ל מהודר יהיה השנה "הנוסעים מתבקשים להדק את החגורות ואת הכיפות". בועידת הדר דימול יעסקו באתגרי כשרות בחו"ל ופתרונות, מועדוני הנוסע המתמיד בחברות שונות, ביטחי נסיעות וכדומה.