בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

האוניה אינסיניה התארחה בישראל

אוניית הקרוזים היוקרתית אִינְסִינְיָה Insignia) של חברת השייט 'אושיאניה קרוז' עגנה יומיים בנמל חיפה, במסגרת הפלגה של 180 יום מסביב לעולם. זו אוניה בת 21 שנה, שעברה שיפוץ מסיבי, ונראית כמו חדשה מהניילונים. היא יכולה להכיל 680 נוסעים ועוד כ400 אנשי צוות. יחס מעולה איש צוות לכל 1.5 נוסעים. משקלה 30,000 טון. כלומר, אוניה בינונית.

הוזמנתי לסייר על האוניה ונוכחתי שהיא שופצה בסגנון אלגנטי מהודר ביותר, שמשרה אווירה של יוקרה וכמעט "קדושה". את הסיור הדריך רוברטו קַבָּלוֹ רֵיי, מנהל הפיתוח של חברת אושיאניה לאזורים של ישראל והים התיכון. כבר בשער האוניה נכנסים אל גרם מדרגות המרכזי חדש ונוצץ, עם מעקה מעוטר בשבבי קריסטל.

בתקרת האנייה נברשת מפוארת המרושתת בזכוכיות מעושנות שנצבעו ידנית. הקירות מצופים עץ מהגוני כבד בגוון חום-אדמדם, מעוטרים בעמודי עץ עם קרניזים מוזהבים. חלק מהקירות צופו בשיש מפואר עם גימורי עץ. לצד פרטי עיצוב ייחודיים ויצירות אומנות ואספנות, הם יוצרים חגיגה הרמונית של סטייל ונוחות. המרחבים הציבוריים עוצבו בסטייל ייחודי הכולל שימוש בבדים יוקרתיים בצבעי ים ושמיים והריהוט ואביזרי התאורה הותאמו לסגנון היוקרתי.

בחדר האוכל המרכזי הוצבו כסאות עור, בצבעי קרם עדינים עם שיוף ברוזנה מתכתי שקולטים את האור הנשקף מנברשת הקריסטל החדשה, המקשטת את מרכז החלל.

מלבד חדר האוכל המרכזי, פועלות על סיפון האוניה 4 מסעדות נושא, שאינן דורשות הזמנת מקום מראש (The Bistro, Terrace Café, Waves Grill ,Afternoon Tea).   בנוסף, אורחי האונייה יוכלו להנות ממגוון טרקלינים, וברים קזינו.

את החדרים והסוויטות לא זכינו לראות בעינינו, כי כל הקבינות באוניה היו בתפוסה מלאה, והמארחים לא רצו לפגוע בפרטיות של הנוסעים. אבל אמרו לנו שכל הסוויטות והקבינות שופצו מהרצפה ועד התקרה, לרבות חדרי האמבטיה והשירותים. החדרים אובזרו בשקעי USB, טלוויזיות חדשות עם סרטים ושידורים חיים, וכן עדכונים הקשורים בהפלגה ובמזג האוויר. באוניה ניתן לראות אלמנטים ממיטב מותגי עיצוב פנים מהמובילים בעולם.

היופי הזה הוא תוצאה של תוכנית שיפוץ גרנדיוזית של אושיאניה בהשקעה של 100 מיליון דולר. במסגרת התוכנית OceaniaNEXT  שודרגו 4 אוניות מסדרת "רגטה" היוקרתית, הכוללת אוניות קטנות. האוניה אינסיניה שביקרה השבוע בארץ, הייתה הראשונה מביניהן ששידרוגה הושלם. דוד המלך כתב בזמנו בספר תהלים (29/9) את הפסוק "וּבְּהֵיכַלוֹ כּוּלוֹ אוֹמֶר כָּבוֹד". כיום, האוניה איסיניה מעניקה פירוש ויזואלי עדכני לפסוק הזה.

תוכנית השדרוג נבנתה לאחר מחקר מעמיק של שיחות עם נוסעים. את המחקר ניהל ברני קרטר, מנכ"ל אושיאניה וסגן נשיא EMEA. הנוסעים הנאמנים של החברה הדגישו את רצונם לשמר את חוויית האונייה כפי שהיא כיום, תוך שדרוג הסטנדרטים, הסטייל ואלגנטיות של האונייה.

מסקנה נוספת של ברני מהמחקר היתה לשפר עוד את תחום הקולינריה. החברה לקחה את העצה הזו ברצינות. שכרו את שירותיו של המאסטר שף ז'אק פפין, שידוע כאחד השפים המוערכים בעולם, ובקולינריה הצרפתית בפרט. הוא יצר את מה שהגדיר "חוויית הטעמים והקונספט הקולינרי מלווה את אורחי אושיאניה לאורך כל ההפלגה". בכל ארוחת ערב במהלך השייט יכולים הנוסעים להתענג על יותר מ-24 אפשרויות בחירה – שישה מתאבנים, שלושה מרקים, ארבעה סלטים, תשע מנות עיקריות ותשע מנות צד. כל תפריט משלב בתוכו מנות צמחוניות לצד מבחר מנות מופחתות קלוריות בהתאם לרוח החברה שמעודדת אורך חיים בריא. סך כל המנות בכלל התפריטים המוצעים באוניית אינסיניה מגיע לכ-800 מנות. האורחים יכולים לבחור מנות כרצונם, עיקריות או תוספות, כך שכל סועד יוכל לאכול ארוחה מותאמת אישית המורכבת כולה ממתאבנים ומנות ראשונות, או לחילופין לבחור בארוחה מלאה.

אושיאניה השקיעו לא רק באוכל אלא גם בכלי האוכל. ארוחת הערב הוגשה לנו על סט של צלחות חרסינה בעיצוב של ורסצ'ה. המארחת אמרה לנו שכל צלחת כזו עולה כ300 יורו ליחידה. אולי היוקר והיוקרה תורמים גם הם לתחושת הטעם הטוב, שקיים ממילא. הוזמן עבורי אוכל כשר, והמטבח הכין 4 סוגים של מנה עיקרית כשרה לבחירתי. כאשר המנה היתה מוכנה ניגש לשולחננו המלצר הלא-יהודי, הראה לי צלחת חדשה שהוציא מהאריזה לנגד עיניי, כדי שאווכח שלא מגישים לי אוכל על צלחת שאכלו בה טריפות בעבר. תשומת הלב שלהם לפרטים קטנים כאלה ראויה לכל שבח.

באוניה יש גם ספריה גדולה ומהודרת עם אלפי ספרים. שמחתי למצא ביניהם גם סידורי תפילה לקבלת שבת שהודפסו במיוחד על ידי חברת אושיאניה. בסידורים יש ברכת הדלקת נרות שבת לנשים. לא ידעתי שמותר להדליק אש על אוניות שייט. בהמשך יש תפילת ערבית (עם שמונה-עשרה מקוצר בסגנון קונסרבטיבי), והכי חשוב- קידוש לערב שבת. לצד הסידורים שמו ערימה קטנה של כיפות. שאפו על ההתחשבות!

     

נראה לי שהאוניה אינה מותאמת לטיולי משפחות, אלא מיועדת במיוחד לזוגות בירח דבש או למבוגרים. בבריכת האוניה אין מגלשות מים, ואין בה אטרקציות לילדים. מצד שני, יש בה ספא והרבה חדרים לטיפולי ולמסאג'ים, פילאטיס, יוגה, ומספרה גדולה ומשוכללת. זאת לצד מכון כושר והתעמלות עם מיטב הציוד המשוכלל ביותר. הסאונות הרטובות והיבשות נפרדות לגברים ונשים. בקומה העשירית יש גם ג'קוזי גדול ומבעבע. אשתי היתה קוראת לזה… "מיקווה מוגז".

הארי סומר, נשיא נורביג'ן אחזקות, מכריז בגאווה: "אושיאניה זה קאונטרי קלאב אלגנטי". הוא מספר שהחברה נכנסה לשוק הישראלי רק לפני 4 שנים באמצעות הסניף באנגליה. "בארבע השנים האחרונות עלה השוק הישראלי אצלנו מאפס, למקום השביעי בעולם". והוא מוסיף "אני מבטיח שנכפיל את כמות הנוסעים הישראלים בעוד 4 שנים". הוא גילה שצי האוניות של הקבוצה עומד להגיע ל26 אוניות, כאשר 7 אוניות חדשות יושקו בשנים הקרובות.

חז"ל אמרו "על שלשה דברים העולם עומד", והארי סומר אומר שעל שלש רגליים עומדת חברת השייט: 1- אוניות יוקרתיות ואינטימיות, 2- האוכל הטוב ביותר. 3- מומחיות בבחיורת היעדים.

גאוותו על שביעות הרצון של הלקוחות. הוא מדווח על רמה של 98% בשביעות הרצון של הלקוחות בשאלונים שממלאים בסוף הקרוזים. 70 עד 80 אחוזים מהנוסעים הם לקוחות חוזרים. כל החדרים בהפלגות של אושיאניה לשנה זו ולשנה הבאה כבר נמכרו, ולכן אין להם צורך להשקיע בשיווק ובפרסום.

נשיא נורביג'ן אחזקות הוא כנראה היחיד בהנהלת NCL שמסוגל לקרוא כתבה זו בעברית. בעיניי הוא "אחד משלנו". הסבא והסבתא שלו חיו עד לפטירתם בעיר חולון. אימו נסעה בצעירותה לטייל וללמוד בארה"ב, שם התחתנה והקימה משפחה. הארי סומר נולד למשפחה שומרת שבת, ולמד בישיבת "ברויאר" בשכונת קראון הייטס בצפון מנהטן. בילדותו אימו דברה איתם בבית גם בעברית, והוא קלט את העברית כשפה שניה, אך אינו שולט בה. הוא יודע להגיד בעברית מילים רבות, בעיקר ברכות כמו "שלום" "להתראות", ומכיר בעל פה את ברכות הנהנין וברכת המזון. כשהתבגר הוא הוריד את הכיפה מהראש, אך ממשיך לכבד את המסורת. הוא אומר שהוא מבין כל מה שאנחנו מדברים בינינו בעברית, בתנאי שאנחנו מדברים לאט. כאשר הסבא וסבתא שלו היו בחיים, הואו היה מגיע לבקרם בבת ים ובחולון לפחות פעם אחת בשנה.

למה הוקסמתי מהאיש החביב הזה? כנראה בגלל שהוא מחייך כל הזמן, ומשרה סביבו אוירה של כיף. אולי גם בגלל שהוא ג'ינג'י טיפוסי, מלא מרץ, מדבר מהר, וקופצני וזז כל הזמן. רק בזכותו הייתי מעדיף את חברה הזו, אם הייתי יכול להרשות לעצמי.

סגן נשיא אושיאניה, ברנרד קרטר, הציג בפירוט את פרויקט OceaniaNEXT שהאוניה אינסיניה היא רק חלק ממנו. הפרויקט נמשך גם באוניות סירנה, רגטה, ונאוטיקה. בארבעת האוניות שופצו בס"כ כ- 1,400 חדרים וסוויטות, הוחלפו 12,000 ספות וכסאות, 8,000 נורות ואהילים. הוא אמר עוד שאוניות החברה נשארות לעגון פעמים רבות בנמלים גם בלילה, כדי לאפשר לנוסעים ליהנות יותר מסיורי חוף נוספים בכל מקום. בסנט פטרבורג נשארים לעגון במשך 2 לילות, כדי לאפשר לנוסעים 3 ימים של טיולים וסיורים בעיר.

להצלחה העסקית של קבוצת נורביג'ן בישראל אחראי ניק וילקינסון, מנהל ישראל ואפריקה והמזרח התיכון בהנהלת נורביג'ן וMEA. הוא אומר ששנת 2018 היתה שנה מרגשת עבור החברה בישראל. מעמדה בשוק הישראלי עלה בצורה מרשימה. בשנה זו הגיעו לחיפה יותר אוניות שלהם מבעבר.

לסיכום, אני הוקסמתי מהאלגנטיות שראיתי על סיפון האינסיניה, ואפשר עוד לשבח, אבל אינני רוצה להגזים ולהאריך. סוכן נסיעות שהשתתף בסיור אמר לי שהוא לא ימכור כרטיסים להפלגות על האושיאיניה אינסיניה. שאלתי "למה?". התשובה שקבלתי שהפאר הזה יקר מידי עבור הלקוחות הישראלים. הפאר באוניות אחרות של חברת נורביג'ן מספקת אותם במחירים זולים יותר.

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן