"אני קורא לסוכני הנסיעות להצטרף למאבק שלנו לקבל תקציב לעידוד התיירות, למרות שאנחנו בשנת בחירות". כך אמר שר התיירות יריב לוין בכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות.

השר סקר את פעולות המשרד תחת ניהולו ב5 השנים האחרונות, ופירט את השינויים שהנהיג שתוצאותיהם היו גידול דרמטי במספר התיירים שמגיעים לישראל. כידוע, לפני כניסתו של יריב לוין למשרד התיירות הגיעו כ-2.8 מיליון תיירים בכל שנה. כיום מגיעים כבר 4.5 מיליון, ולפי התוכניות בשנת 2020 נראה 5 מיליון תיירים. בשנה האחרונה הכניסו התיירים לקופת המדינה  22.5 מיליאד דולר, לעומת 8 מיליארד שהכניסו לפני כניסת השר לוין לתפקידו.

השר בירך את הסוכנים ואמר להם "אי אפשר היה להגיע לתוצאות האלה בלי שיתוף פעולה איתכם ועם הסקטור הפרטי".

השר הסביר את הגידול המבורך במספר התיירים בשינויים שהוא הנהיג במשרדו. לדבריו, בעבר מאמצי השיווק של ישראל כיעד תיירותי הופנו בהצלחה בעיקר למגזר הצליינים הנוצרים שמגלים ענין לראות את ארץ הקודש לפחות פעם בחיים. השר לוין וצוותו החלו למתג את ישראל גם לתיירים צעירים שמחפשים כיף, בילויים, חופי ים, וקולינריה. הוא שיווק לא רק את ירושלים "עיר הקודש" אלא גם את תל אביב "עיר החטאים". זאת, בנוסף לשורה של פעילויות תמיכה בתיירנים ישראלים ובמלונאים. כל זאת בניהול תקציבי של כ400 מיליון שקלים בלבד.

השר הזהיר כי כל עמלו בשיווק עלול לרדת לטימיון בהעדר תקציב למדינה. "אנשים חושבים שנוכל להמשיך להסתדר עם תקציב חודשני זמני של 1 חלקי 12 מהתקציב האחרון. זו טעות אופטית ואשליה". אמר השר, והסביר כי השיווק היה ממומן מתוספת תקציבית מיוחדת, ואילו התקציב הזמני הנ"ל של 1/12 מתייחס רק לבסיס התקציב. כמעט כל בסיס התקציב של משרד התיירות מיועד למשכורות ולבנא"מ, ואילו לשיווק מקצים בערך 10% בלבד. "השיווק של ישראל בחו"ל נעצר כמעט לגמרי, וזה יוצר סיכון שלא רק שלא נגשים את התוכניות להגדיל את התיירות ל5 מיליון איש ב2020, אלא כמות התיירים אף תרד מתחת למספרם בשנים 2018-2019". לכן השר הפציר בסוכני הנסיעות להתאמץ ולסייע לו בדרישות לקבל מהאוצר תקציב לפיתוח התיירות.

הכנס השנתי הנוכחי של התאחדות סוכני הנסיעות הוקדש ל"מסע אל הלקוח החדש". השתתפו בו כ450 סוכנים, ובעיניי זה היה הכנס השנתי הגדול ביותר של ההתאחדות עד כה (מבין הארבעה שבהם השתתפתי). הכנס נפתח בדברי ברכה של חני סובול, אמיר הלוי, קובי קרני, ואמיר חייק. כל הדוברים פתחו את נאומיהם בברכות למנכ"לית ההתאחדות, חני סובול, שארגון הכנס היה פרויקט "הפינאלה" של 6 שנות עבודה בהנהגת ההתאחדות.

הדובר המרכזי היה הפסיכולוג יורם יובל שהירצה על מערכות המוטיבציה של המוח והקשר שלהן לחווית הצרכן. כל זאת בזיקה למצב פסיכולוגי תת הכרתי של לקוחות שמתעניינים בנסיעות. אריאלה דניאלי הסבירה איך מנהלים שיחה עם הצרכנים בעולם של חדשנות אינטרנטית ורשתות חברתיות. אלכסנדר וון קוסלובסקי סקר מערכות הפצה עתידיות, עם הקשר של NDC.

יעל אנגלר, אסטרטגית דיגיטל, הינחתה פאנל מרתק על נישות מיוחדות בתיירות. יאיר דה קסטרו הציג טיולי נישה באיטליה, שירי גורדון הציגה נישה של טיולי אופניים וספורט בכללותו, ואופיר דנאי מWTC חשף טיולי יוקרה למאיון העליון.

הכנס התסיים בארוחת צהריים חגיגית שאירחה חברת אל על. גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, ומירי פיזיצקי, מנהלת השירות, ניצלו את ההזדמנות להשיק את תפריט היינו החדש לשנת 2020, ולהציג את היינן יאיר היידו. בארוחה הוגשו טעימות מיינות של יקב קסטל, שמיוצרים במיוחד עבור אל על. בתהליך הייצור בהנחיית יאיר היידו יש התחשבות בתנאי הטיסה ובדיחוס בתא הנוסעים במטוסים, אשר משנים את חוש הטעם של הנוסעים.

צילום: חן גלילי

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן