בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

היסטוריה: גם ארקיע תטוס לארה"ב

חברת 'ארקיע' משיקה קו טיסות ישיר בין תל אביב לניו יורק, שישבור את המונופול של אל על בקו זה, וכנראה יביא ירידה משמעותית במחירי כרטיסי הטיסה.

כידוע, חברות התעופה האמריקאיות, יונייטד ודלתא, חדלו לטוס לישראל. כל הביקוש עבר לחברת אל על שממשיכה להפעיל את הקו לבדה. חוקי ההיצע וביקוש הביאו את אל על להעלות את מחירי כרטיסי הטיסה בצורה משמעותית, (ויש האומרים אף חזירית). כרטיסי הטיסה התייקרו עד למחירים של כ3,000 דולרים, פי שלשה מהתעריפים כאשר היתה לאל על תחרות על הקו מצד חברות תעופה אמריקאיות.

בין הנפגעים הרבים נמצאים גם אנשי תעשיית ההייטק, שעבודתם מחייבת תנועה תדירה ורציפה על הקו. במצוקתם, הקימו חברת תעופה בשם AIRTECH כדי לתת מענה סביר לחבריהם הנאנקים תחת סבלות אל על. שיתוף הפעולה הראשוני בין 'ארקיע' וחברת AIRTECH של מטה ההייטק הישראלי, המאחד עשרות חברות צמיחה וקרנות הון סיכון מובילות נולד מתוך צורך אמיתי לתת מענה אפקטיבי וזמין עובר תעשיית ההייטק הישראלי.

כעת מסיעה ארקיע לעמדת המראה (התיישר והמתן). מטוסי האיירבוס של ארקיע מסדרת A320neoLR אינם מסוגלים לטוס למרחק של יותר מ7-8 שעות, בלי חניית ביניים לתדלוק. טווח מטוסי האמברייר של ארקיע נמוך אף מזה. לכן חוכרת ארקיע מטוס רחב גוף איירבוס 330 שיכול לטוס את המרחק של 10-12 שעות ברציפות. מדובר במטוס בבעלות החברה הספרדית-פורטוגזית Iberojet. זו תהא חכירה רטובה, אך בכל טיסה יהיו גם אנשי צוות ישראלים.

הטיסות של ארקיע לניו יורק יתחילו לפעול בחודשים פברואר עד מאי, ויכללו שלוש טיסות שבועיות בימים ראשון, שני ורביעי. הלו"ז המתוכנן: TLV-JFK בימים שני ורביעי בשעה 12:00, ובמוצ"ש בשעה 23:30. הטיסה חזור מניו יורק לנתב"ג JFK-TLV בימים ראשון ושלישי בשעה 3 אחה"צ, וביום חמישי ב4 אחה"צ.

השאלה הגדולה כעת היא מה יהיה אחרי חודש מאי? כעת עיני כל ענף התעופה הישראלי צופות ליוזמה החדשה ותוצאותיה. הכמות של 3 טיסות שבועיות של ארקיע היא זניחה לעומת 50 טיסות שבועיות של אל על לצפון אמריקה, מתוכן 14 לניו יורק. לכן שואלים רבים בדאגה האם ארקיע תשכיל להוסיף טיסות? ואם כבר היא מפעילה מטוס רחב גוף, האם תפעילו גם ליעדים פופולריים אחרים כמו תאילנד?

יהיה מעניין השנה בתעופה הישראלית.

מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', מכריז: "זהו יום היסטורי ומשמעותי עבור חברת ארקיע. השקת קו הטיסות הישיר תל אביב – ניו יורק מהווה אבן דרך חשובה, המבטאת את מחויבותנו לציבור הישראלי ולמציאת פתרונות תעופה גם בזמנים מאתגרים. מאז תחילת המלחמה ובשנה האחרונה, שהייתה מאתגרת במיוחד לישראל ולענף התעופה, ארקיע המשיכה לפעול ללא הפסקה גם בזמנים הקשים ביותר. הקו החדש הוא הוכחה נוספת למחויבותנו להעניק שירות איכותי ולספק מענה אמיתי לצורכי הנוסעים, גם בתנאים המורכבים ביותר. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לשרת התחבורה מירי רגב ומנכ״ל המשרד משה בן זקן על התמיכה והמחויבות לאורך כל הדרך ועל הליווי והסיוע בהוצאה לפועל של מהלך משמעותי זה.״

שרת התחבורה מירי רגב: ״מברכת על כך שחברת ארקיע נענו בחיוב להצעתנו ונכנסו לשוק התעופה לארה״ב וקנדה. מדובר במהלך שירחיב את היצע הטיסות לצפון אמריקה ויסייע ולאזרחי ישראל, תיירים ואנשי עסקים, למצוא טיסות במחירים נגישים. המהלך התאפשר לאור השיחות שערכתי עם נציב התחבורה האמריקאי וגורמי המקצוע ברת״א ובמשרד התחבורה אל מול הגורמים האמריקאים. האישור שקיבלנו יאפשר לחברות ישראליות נוספות לטוס לניו יורק, זהו מהלך שיביא לשינוי אמיתי בקווים לצפון אמריקה! מדינת ישראל תסייע לחברות תעופה שיבחרו להפעיל טיסות ישירות לארה״ב, דבר שיביא לתחרות אמיתית. יותר טיסות, גיוון באפשרויות של הנוסעים ולהורדת מחירים. המדינה תשתתף במימון פיצויים לנוסעים במקרים של ביטולים, לאור המצב הבטחוני כדי לעודד חברות להגדיל את היקף הטיסות שלהן.  תמריצים כלכליים לחברות תעופה אלו  יביאו להיקף הפעילות גבוה בקווים לצפון אמריקה ובכך יסיעו להורדת המחירים לאזרח. המהלך שיתרום לחיזוק חברות התעופה הישראליות, לחיזוק הכלכלה הישראלית ויביא להורדת מחיר הכרטיסים עבור הציבור."

עינת גז מנכ"לית פאפאיה גלובל: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברת 'ארקיע' ומודים לה על שנרתמה לאתגר וסייעה בהוצאת שיתוף הפעולה אל הפועל. החוסן הישראלי מבוסס, בין היתר, על הכלכלה, והשתדלנו למצוא פתרון שיאפשר לנו להמשיך להפעיל את החברות בצורה שתשמור על הצמיחה והפעילות העסקית, גם בתקופה מאתגרת כל כך עבור כולם. החשש הגדול היה מפני פגיעה חמורה ומתמשכת בפעילות העסקית, ושיתוף הפעולה הזה מספק מענה חשוב לכך." (צילום ינאי יחיאל).

מחירי הטיסות יחלו מ-1199$ הלוך חזור וכוללים כבודה אחת במשקל של עד 20 ק"ג. ניתן להזמין את הטיסות באתר חברת 'ארקיע': https://www.arkia.co.il/

 

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן