"הציבור הדתי מהווה עוגן משמעותי להמשך הקיום של אל על" כך הצהירה מנכ"לית אל על, דינה בן טל-גננסיה, במפגש עם עיתונאים דתיים וחרדים. עוד גילתה: "הנוסעים הדתיים הם שהחזיקו אותנו בתקופת היציאה מהקורונה. הדתיים היו יותר מ50% מהנוסעים שלנו. הציבור הדתי אוהב אותנו, ואנחנו אוהבים את הציבור הזה, ונמצא דרכים מעשיות לשיתופי פעולה בעתיד להחזיר לו אהבה".
דינה בן טל הדגישה שזו החלטה מקצועית פרופר, שאיננה קשורה לעובדה שכיום בעלי השליטה של אל על הם דתיים. במפגש זה זכינו להכיר את המשנה למנכ"ל אל על, עומרי כהן, ואת היועץ ההלכתי החדש של החברה, הרב שלמה דנינו.
במפגש עם העיתונאים הדתיים: דינה בן טל, שלומי עם שלם, ועומרי כהן
בהמשך דבריה שיתפה דינה בן טל את העיתונאים הדתיים בתחושת השליחות של עובדי אל על לחבר את ישראל עם שאר העולם. היא הציגה את החזון העסקי שקבעה לחברה: בראש- נתינה. ולאחריה- הרגשה של בית. "כשהולכים בטרמינל בחו"ל ומביטים החוצה מהחלונות ורואים זנב מטוס עם דגל ישראל זה גורם התרגשות מיוחדת. כשנוסעים יהודים עולים על מטוס שעל זנבו מתנוסס דגל ישראל הם מרגישים ציונות ומרגישים שהנה הגיעו הביתה, עוד לפני שנוחתים בישראל. זה מחמם את הלב".
המפגש עם העיתונאים הדתיים נועד להציג לנו את "מאחורי הפרגוד" של אל על. פתח את המפגש מנהל המטה של מנכ"ל אל על, שלומי עם-שלם, בהצגת סרטון על ההיסטוריה של אל על. בהמשך דבריו העלה מצגת שמפרטת את צי המטוסים, את היעדים שאליהם מגיעה חברת אל על, וחלק מהחידושים במועדון הנוסע המתמיד.
שלומי הקדיש חלק מהרצאתו להבהיר את נושא מחירי הכרטיסים והתמורה. לדעתו, טיסה באל על יכולה לצאת זולה יותר מטיסה בחברת לואוקוסט. הוא הדגים זאת באמצעות טיסה ללונדון: "כרטיס באל על עולה כ200$ לצד, ובחברת לואו קוסט עולה 95$. אז איזה מהם באמת יותר זול?". ובכן, בחברת הלואוקוסט לוקחים עוד 50$ על מזוודה, נוחתים בלוטון הרחוקה שהמונית ממנה למרכז לונדון יקרה בעוד 50$, ונוחתים בשעה שמחייבת אותנו להזמין לילה נוסף במלון. לפי חישובים אלה עלות טיסה בחברת לואוקוסט יוצאת בסוף כמו באל על או אף יקרה יותר מאל על.
הוא סיפר עוד שהקים לאחרונה מערך תקשורת וקשרי ממשל בראשות עופרי רימוני אליהו, שאליו גויסו מקצוענים ובכירים בענף. ביניהם גם קובי סלע שיהיה אחראי גם על פרויקטים מול הציבור הדתי והחרדי.
עומרי כהן, המשנה למנכ"ל אל על, בשיחה ראשונה עם עיתונאים, סיפר: "ההחלטה לרכוש דוקא את אל על נבעה מטעמים אידיאולוגיים. חשוב לנו לחבר את ישראל לעולם". עוד אמר עומרי שבמדיניות החדשה שמים דגש חזק יותר על חוויית הלקוח, שכל המגזרים ירגישו בנוח באל על. גם דתיים, אבל לא רק דתיים. לדבריו, ההנהלה החדשה חשה אחריות מיוחדת וברוח זו גייסה אל על יועץ הלכתי, שאותו הזמין עומרי כהן לשאת דברים אחריו.
הרב שלמה דנינו, היועץ ההלכתי החדש של אל על, הוא ראש כולל ורב המועצה האזורית מעלה יוסף. כשהוצע לו התפקיד, הלך להתייעץ עם הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שנתן לו ברכת הדרך ואמר "המטרה לתת מענה הלכתי מושלם שבמסגרתו תוכל לפעול חברת התעופה".
הרב דנינו אמר לנו: "אנחנו החברה היחידה בעולם שהאוכל בה בכשרות 'מלכתחילה' משלב הייצור במפעל ההסעדה, בהובלה אל המטוס, ובמטבח של המטוס". הוא הציג חלק מהשיפורים שהנהיג במטבחים במטוסים ובדרישות ליצרני הארוחות שמוגשות במטוסי אל על. מעתה באל על מכשירים את התנורים במטבח המטוס במעבר מארוחה חלבית לארוחה בשרית. כל מנה חמה עטופה בשתי שכבות של נייר אלומיניום, ולא רק שכבה אחת כמקובל. למעשה, כל הבשר שמוגש לנוסעי אל על הוא גלאט, גם לנוסעים שהזמינו אוכל בכשרות רגילה ולא מהודרת. כל הירקות עוברים שטיפה, והקטניות עוברות בירור ידני. הסכו"ם המוגש במחלקת העסקים הוא חדש מהאריזה בלבד. וכן הלאה.
חידוש נוסף שהנהיג הרב דנינו הוא הצגת זמני עלות השחר, שירות מיוחד למען נוסעים שרוצים להניח תפילין בזמן. על המסכים מול כל נוסע הוסיפו גם קטגוריה דתית, המסומנת בציור של ספר תורה ומעיליו מגן דוד, ובה ניתן לראות את הזמנים המעודכנים במקום שבו משייט המטוס באותו רגע.
לאחר ההרצאות והסקירות הוזמנו העיתונאים לראות במו עיניהם את "מאחורי הפרגוד" של הכנת מטוסים לטיסה. נלקחנו למרכז השליטה (שליט"א) של אל על, שם הציג לנו מנהל המשמרת, טל דילון, את השלבים בהכנת תוכנית טיסה, ותיאום נתיבים וגבהים של הטיסה מול רשויות תעבורה אוירית במדינות שמעליהן מבקשים לטוס.
במוסך ההאנגרים הסביר לנו מנהל השיווק של חטיבת התחזוקה, דניאל רונן, איך מחזירים לכשירות מטוס בואינג 777. הוא סיפר שהוא ועוזריו החליפו את כל המושבים למושבים של מטוסי 787 דרימליינר, והחליפו את כל החיווט ואת מערכות הבידור. לזה הוסיפו מערכת 'מגן רקיע' להגברת הבטחון. משם עברנו להאנגר סמוך לראות מטוס בואינג 737 עובר בדיקה תקופתית, שהינה כמו טיפול 10,000 במכונית פרטית שלנו.
הציגו לנו גם מגלשות בפתחי החירום של המטוסים וחליפות הצלה אישיות למקרים של נחיתת אונס בים. ואחרי הסיור המרתק נלקחנו למטוס דרימליינר, שם זכינו לאכול ארוחת צהריים "כיד המלך" שמוגשת לנוסעי מחלקת העסקים.
את המפגש המוצלח ארגנו קובי סלע וברכי ממשרד קוביס שמייחצן את אל על לציבור הדתי, בעזרת הדר שרעבי, מנהלת המטה של מערך התקשורת וקשרי הממשל באל על, שעמלה רבות להפקת האירוע.