טיסת אל על מסין לישראל התעכבה בגלל תקלה, ובאל על עשו מאמצים מיוחדים להביא את הנוסעים הביתה לפני כניסת השבת.
מדובר במטוס בואינג 787 דרימליינר חדש של אל על, שאות הקריאה שלו 4X-ERA, בטיסה LY096 מבייג'ין לנתב"ג. הנוסעים כבר עלו על סיפון המטוס והתיישבו במקומותיהם, אך המטוס לא זז ממקומו. כך היו תקועים הנוסעים בתוך המטוס 6 שעות, מבלי לדעת אם הטיסה תמריא בכלל היום או שתבוטל. נוסעים אחדים התלוננו באוזנינו שצוות המטוס לא טרח לעדכן את הנוסעים, וזה הוסיף למתח.
התברר לנו שהתקלה הייתה שהטייסים לא הצליחו להתניע את אחד המנועים של המטוס. טכנאים מקומיים ניסו לתקן את התקלה, ועבדו על המנוע כשש שעות. זאת כאשר אחד הטייסים ירד מהקוקפיט כדי לעזור להם. באותן שעות הטמפרטורה בבייג'ין היתה מינוס 10 מעלות. לבסוף תוקנה התקלה, והטיסה המריאה באיחור של 7 שעות.
אבל בכך לא תמו התלאות של הטיסה. המטוס נאלץ לנחות נחיתת ביניים לא מתוכננת בקפריסין. זאת משום שהעיכוב גרם לטייסים לעבוד יותר ממכסת השעות המותרת להם לפי תקנות מניעת עייפות של טייסים. לכן המטוס נחת בשעה 8 בבוקר בלרנקה. אל על שלחה מיד צוות טייסים נוסף, שהטיסו את המטוס לנתב"ג, ובא לציון גואל בשעה 10 ורבע.
לנוסעים בטיסה זו נגרמה אי נעימות, אבל מצד שני עלינו לשבח את חברת אל על על המאמצים שעשתה שוב לכבד את נוסעיה שומרי שבת, ולהביאם לביתם בזמן ללא חילול שבת. ברור שהמאמצים לתיקון מהיר היו בעיקר כדי שהמטוס ישוב לפעילות ולהכניס כסף לקופת אל על. אבל בנוסף, כנראה, גם קדושת השבת היתה אחד השיקולים. וזה קורה פעם שניה בחודש זה. אנו נוכחים שוב שהנהלת אל על מתאמצים לא לחזור על הפאשלות של "טיסת השבת" הידועה לשמצה מלפני חצי שנה בניו יורק, שנוסעים דתיים שהיו עליה התלוננו על זלזול מצד הצוות.
עוד יצוין כי בקבוצת "חו"ל מהודר" יש דיווחים של סוכני נסיעות דתים על נוסעים חרדים שלאחרונה מעדיפים לטוס דוקא אל על. נראה כי יחס החברה לשבת קודש גורמת לציבור שלנו להחזיר אהדה לחברת אל על. וזה חידוש בתחום התעופה הישראלית.