קבוצת קריסטלינו מרחיבה את חטיבת התחבורה שלה 'שי מוביליטי' (xi mobility) עם קטנועים ואופנועים מהמותגים הסיניים: SUPERSOCO, Doohan, Tromox, Laveng ו-Silence. בחודש אוגוסט הם מתכוננים להתחיל לשווק גם רכבים חשמליים קטנים. החברה חנכה היום ברחוב המסגר בת"א אולם תצוגה ששטחו אלף מ"ר, כנראה הגדול ביותר מסוגו בישראל.

קבוצת קריסטלינו ידועה כיבואנית ותיקה של מוצרי אופנה ותכשיטים, שמשווקים ב500 נקודות מכירה  ובכל רשתות השיווק הגדולות. לפני 6 שנים נכנסה החברה גם לתחום התחבורה ביבוא אופניים וקורקינטים חשמליים מתוצרת INOKIM, Rider, Magnum ועוד. היום הם התקדמו שלב נוסף כשהציגו מגוון מעניין של כלים דו גלגליים חשמליים.

"זיהינו צרכים תחבורתיים" אמר היום מנכ"ל הקבוצה, גיא אלבז, במסיבת עיתונאים. "יש צורך בפתרונות אורבניים שנקראים בשפה המקצועית The Last Mile. הקורקינטים והאופניים החשמליים מתאימים למי שצריכים להגיע מהבית למקום העבודה בתוך העיר. אבל פחות מתאימים גם למי שמגיעים מחוץ לעיר. בין אם זה ברכב דו גלגלי, או כשמביאים ברכבת את האופניים או הקורקינט החשמליים. כעת יש לנו מגוון רחב של כלים מסוגים שונים וטווחי נסיעה שונים. אנחנו נעזור לכל לקוח לאפיין את הצרכים היחודיים שלו, ונציע לו פתרון אולטימטיבי אישי תפור על בדיוק מידותיו".

את יתרונות הכלים החשמליים אין צורך להציג. פתרון לבעיות הפקקים וחניה, חסכון כספי, שמירה על איכות הסביבה, שקט במרחב העירוני, ועוד. זה עתיד התחבורה, וקריסטלינו נערכים אליו כבר עתה ומציעים לנו "טובות הנעה".

אחד החסרונות בקטנועים החשמליים המשווקים בשוק עד עתה הוא טווח הנסיעה של סוללה מלאה. כיום רוב היבואנים מוכרים קטנועים עם טווח נסיעה של כ50 ק"מ, ואף זה הולך ופוחת עם הזמן. אדם שהרגלי הנסיעה ביומיים שלו הם 40 ק"מ ויותר לא רוכש קטנוע חשמלי שיגרום להיתקע באמצע היום. לכל הקטונועים של קריסטלינו יש טווח נסיעה גדול יותר. לפחותים שבהם יש טווח של 70 ק"מ, לרובם טווח של כמאה ק"מ, ויש להם גם כלים עם 140-150 ק"מ.

לכל הכלים שהוצגו לנו היום במסיבת העיתונאים יש סוללות נשלפות, ולכן אין צורך בטרחה לחבר את הקטנוע לעמדת טעינה. אפשר להוציא את הסוללה מהקטנוע ולהעלותה הביתה לטעינה בכל שקע חשמלי בבית. זה יתרון עצום לעומת רוב הכלים החשמליים הנעים כיום בישראל. כי רוב הנהגים מתגוררים בדירות בבתים משותפים בקומות גבוהות, וקשה להם לארגן עמדת טעינה אישית למטה בקומת החניה בבנין שלהם.

קריסטלינו יודעים להציע גם אפשרויות מימון רבות, כולל טרייד אין. (גילוי נאות: בדקתי אפשרות לטרייד אין וקבלתי מהם הצעה מעליבה ולא משתלמת בעליל).

קריסטלינו הקימו מערך שירות במוסכים יעודיים בפריסה ארצית, בת"א, חיפה, ירושלים, באר שבע, בני ברק, נתניה ואשדוד. בנוסף, יש להם גם ניידת שירות שיכולה להגיע עד בית הלקוח. גיא מכריז שהקטנועים שלהם זקוקים רק לשני טיפולים בשנה, שכל אחד בעלות של כ250 שקלים בלבד. עלות הטענה מלאה היא 3-5 שקלים לטווח נסיעה של 135 ק"מ, שלפי חשבוני זה יוצא פחות מ4 אגורות לק"מ. חסכון חשוב נוסף הוא בעלויות הביטוח, שהן כ30% פחות מהביטוח של קטגוריה מקבילה ברכב הנוסע על בנזין.

גיא מסכם ואומר שכל הכלים שהם משווקים, מגיעים עם שנתיים אחריות על הכלי ושלוש שנות אחריות על הסוללות. לדבריו, חיי הסוללה בפועל מוערכים בחמש שנים.

רן אלבז, מנכ"ל משותף (ואח של…), הסביר שפוטנציאל השוק של הכלים החשמליים הוא עצום. החדירה שלהם כיום מתקדמת בעצלתיים בגלל אינטרסים עיסקיים של היבואנים הגדולים. כאשר יבואני הרכב מוכרים כיום כלים עם מנועי בנזין, בהמשך הזמן הם ימכרו ללקוחותיהם גם חלקי חילוף רבים, טיפולים תקופתיים שוטפים, וכיו"ב. אבל במכירה של כלי חשמלי זה כמו "שגר ושכח". אין תיקונים ואין צורך בחלקי חילוף, ולפיכך אין מה למכור עוד לבעלי הכלים החשמליים. לכן מבחינה עיסקית זו נישה משתלמת פחות מכלי הבנזין.

רן מסכם: "שוק המכוניות החשמליות מתפתח יפה ומגיע כיום ל15% מהמכירות של כלים חדשים. כך נראה בעתיד הקרוב גם את שוק הקטנועים החדשים צובר תאוצה". ואני מחזק את דבריו מידע אישי. בכל פעם שאני מגיע לסין בשנים האחרונות, אני רואה ברחובות יותר קטנועים חשמליים ופחות קטנועים עם מנוע בנזין. בשנזן ראיתי לאחרונה בצמתים מרומזורים אלפי קטנועים חשמליים אבל אף לא קטנוע בנזין אחד. חיפשתי.

מנהל המותגים של קריסטלינו, שרון בוחניק, מסביר ששוק הכלים הדו גלגליים החשמליים מתמקד כיום בעיקר במגזר העסקי לשליחויות ולחברות כמו וולט או פיצריות. "אבל אנחנו החלטנו להציע כלים חשמליים גם למגזר הפרטי. הגדרנו את הצרכים של הציבור, ולפי זה החלטנו איזה כלים לייבא לישראל".

בהמשך דבריו הציג שרון את כל הכלים שהחברה משווקת כבר בישראל: הקטנועים החשמליים של חברת SUPERSOCO , וגם קטנוע לשליחויות מדגם VS1 עם סבל קדמי ואחורי, וכושר העמסה עד 160 ק"ג. טווח הנסיעה שלו 140 ק"מ, לעומת כ60 ק"מ בקטנוע שליחויות מתחרה של יבואן אחר.

בנוסף, קטנועים מתוצאת חברת Doohan עם דגמים: iTank נחשב בטיחותי מאוד בזכות 3 גלגלים לאיזון ויציבות מקסימליים. הוא מגיע עם יחידת בקרה וקטור מנוע FOC ברמה של מכונית, ואולי בגלל זה זכה בשם "טנק". לא חייבים להיות שיריונר כדי לרכב עליו.

קטנוע מדגם URANUS שעוצב בהשראת קטנועי הרטרו המסורתיים של וספה. הוא מופעל על ידי מנוע 3000W.

מתוצרת חברת LVNENG E-BIKE מייבאת קריסטלינו את האופנועים LX8 עם מנוע  6,600 סמ"ק, ואחיו הקטן LX6 בנפח מנוע של 4,000 סמ"ק,

שרון הציג גם אופנועים חשמליים עוצמתיים ויפים. ובראשם דגם ה CPX האלגנטי המקביל לקטנוע 125 סמ"ק. בנוסף, אופנוע חשמלי מדגם TCmax עם מנוע אדיר של 3,900 וואט. ובנוסף, גם Tromox Ukko S היפהפה שזכה בפרס iF Design 2022. הוא בעל טווח נסיעה של 160 ק"מ, מערכת CAN, מערכת BMS, סוללת ליתיום עם אורך חיים גדול מאוד.

חיים אברהמי הציג קטנוע פרימיום מהמותג סיילנס Silence (דממה), עם שלושה דגמים: SO1, SO1+, SO2, ששוברים את השוק באירופה. קטנועים אלה מיוצרים עבור חברת SEAT והם נמכרים באמצעי השיווק הגדולים של סיאט בעולם.

בהמשך הוא הציג תמונות של מכונית חשמלית זעירה (קוואדרסייקל) S04 לשני נוסעים, שמזכירה בגודלה את מכונית אוטונוּס SMART (שילוב המילים 'אוטו' ו'נוס' שזה "חצי" בערבית). קומפקטית מאוד, ואפשר להחנות אותו גם בניצב למדרכה כמו קטנוע.

החידוש הגדול במכונית סיילנס הוא שאין בה צורך לעמדת טעינה. הסוללה שלה נשלפת מהמכונית, מורידה גלגלי נסע (כמו במטוס), ואפשר לקחת את הסוללה הביתה לטעינה, או למשרד. זה יתרון חשוב למי שגרים בבתים משותפים. המכונית הזו אמורה להגיע ארצה בחודש אוגוסט, ומחירה הצפוי יהיה 69,000 שקלים בלבד.

באולם התצוגה ראיתי גם טרקטורוני שטח חשמליים, אבל הם לא הוצגו לנו במפגש ההשקה היום.

 

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן