רבים מהמטיילים בחו"ל הם גמלאים מבוגרים. שנים רבות חלמו "לחרוש את העולם", אך לא יכלו להרשות לעצמם בגלל העבודה ובגלל גידול הילדים. כשיוצאים לפנסיה נעלמים החובות להתייצב במקום העבודה, הילדים כבר מסודרים מחוץ לבית, ואז יש זמן וחסכונות שמאפשרים להגשים את החלום לגלות את העולם. אבל אז מתעוררים פחדים וחששות מפני הבלתי נודע. אל יאוש, רבותיי! יש רבים שהיו בנעליכם לפני זמן קצר וכיום הם מצליחים להגשים את החלום.

טיול פנסיונרים שונה מטיול רגיל לטוב ולרע. לטוב- אין לחץ זמן. לא תלויים בימי החופשה המוקצבים מהעבודה. לרע- הבריאות והניידות כבר לא כמו פעם. קשה לערוך סיורים רגליים ארוכים, ובוודאי לא טיפוס בהרים או במדרגות רבות.

המטיילים המבוגרים מעדיפים "טיולי כוכב". כלומר, לא לארוז ולפרוק מזוודות בכל יום במלון אחר, אלא ללון במלון אחד במשך כל הטיול, וממנו לצאת לטיולים יומיים ולחזור בערב. גם קרוזים ושייט נהרות פופולריים בגיל הזהב, כי במקום לרדוף אחרי אטרקציות תיירותיות, בקרוז האטרקציות באות אלינו.

יש פנסיונרים בעלי רוח צעירה שמטיילים לבדם, ויש שמעדיפים להצטרף לטיולים מאורגנים. החברתיות נעימה יותר, וגם הביטחון שיקבלו טיפול אם תהיה בעיה בריאותית. יש שקט נפשי שמישהו אחר דואג לאוכל כשר, לבתי מלון, ולהסעות ממקום למקום.

בארה"ב יש ז'אנר מיוחד לטיולים מאורגנים למבוגרים שנקרא  Travel Senior. לטיולים אלה מצרפים גם רופא צמוד ודיאטנית, שמוודאת שבכל מקום יהיה מזון מתאים לחולי סוכרת ולחץ דם. גם בישראל יש מעט חברות תיירות שמתמחות בסוג כזה, אבל לא מצאתי טיולים מאורגנים במיוחד לציבור הדתי המבוגר, עם מסלול מיוחד למתקשים בהליכה ובטיפוס, הפסקות מנוחה רבות, ועם רופא ודיאטנית צמודים לקבוצה.

דברנו עם סוכני נסיעות שמתמחים בטיולים למבוגרים, וליקטנו עצות לטובת הטיול בחו"ל בגיל 60 פלוס:

  • לגמלאים שחופשיים לטייל בכל עת, מומלץ לא לצאת לחו"ל בעונות הבוערות של חופשות הקייץ והכריסטמס. אלא להעדיף לטייל מאפריל עד אמצע יוני, ובחודשים ספטמבר ואוקטובר, שנקראים "עונות הכתפיים". כי בתקופות אלה פחות צפוף באתרי התיירות, והטיסות והלינות זולים יותר.
  • בכל חברות התעופה יכולים נוסעים מבוגרים להזמין "שירות מוגבלים" (disability options), שכולל ליווי אישי והובלה בכיסא גלגלים או קלנועית, בדיקה ביטחונית בלי תור, ועקיפת התור גם בצ'ק-אין ובביקורת הגבולות. יש שמנצלים זאת אף כשהם יכולים לנוע בעצמם, כי זה מעניק להם ליווי מיוחד בשער העליה למטוס, הסעה למטוס ברכב מיוחד עם מעלית, ומושב קרוב לדלת המטוס. אבל יש לזה גם חיסרון- בנחיתה מתבקשים נוסעים אלה להישאר במקומם עד ששאר הנוסעים ירדו מהמטוס, ואז אחת הדיילות תסייע להם.
  • רצוי מאוד ללכת להיבדק אצל רופא המשפחה בשלב מוקדם של תכנון הטיול, ובימים אחדים לפני היציאה לטיול.
  • יש מבוגרים הנוטלים תרופות בקביעות. רצוי להכין מחסנית תרופות יומית. את הכדורים המיועדים לחירום ואת הכדורים שיש לבלוע היום ומחר כדאי לשים באחד הכיסים שיהיו בהישג יד, ולא לקבור אותם בעומק המזוודה עם שאר התרופות.
  • רצוי לבקש מהרוקח רשימת התרופות הקבועות, ושירשום גם את השם הגנרי של כל תרופה. כי יש תרופות שנקראות בחו"ל בשמות אחרים, ועלינו לדעת מה להגיד לרופא או לרוקח מקומי.
  • למבוגרים יש סיכון גדול יותר ללקות בטיסות בDVT (פקקת ורידים עמוקים). אפשר לצמצם הסיכון הרפואי בעזרת גרבי-לחץ מיוחדות לטיסות.
  • רצוי לארוז גם זוג משקפיים רזרבי. יש המביאים גם זכוכית מגדלת להקל על עיון במפות. מי שמשתמשים במכשירי שמיעה חייבים להצטייד גם בסוללות רזרביות.
  • מבוגרים חייבים לרכוש ביטוח נסיעות מתאים, כי הסיכויים להזדקק לו גדול יותר מהצעירים.
  • יש לתכנן מראש כל פרט. להזמין מראש חדרי מלון, כרטיסי נסיעות ברכבות, ושולחנות במסעדות כשרות.
  • למבוגרים עדיף ללון בקומה ראשונה עם מעט מדרגות, ובמלון במרכז העיר שמאפשר לקפוץ למנוחה בין הסיורים. רצוי לתכנן בתחילת הטיול יום או יומיים למנוחה כדי להתגבר על תופעת הג'ט-לג.
  • עדיף להזמין טיסות ישירות, אף אם זה עולה יותר מטיסות עם עצירות ביניים. המעבר לטיסות-המשך הוא מקור לאיחורים אצל צעירים ומנוסים, קל וחומר אצל מבוגרים. במיוחד כשצריך להיטלטל עם מזוודותיהם המסורבלות ברחבי טרמינלים גדולים ועמוסים.
  • כדאי לבחור טיסה שממריאה בזמן נוח. כי למבוגרים כבר אין כוחות להתייצב בשדה התעופה לפנות בוקר או לטיסת לילה מייגעת.
  • ברוב התחנות המרכזיות יש גנבים וכייסים, והמבוגרים נחשבים טרף קל. לכן רצוי לא להסתובב ברשות הרבים עם תכשיטים יקרים ולא עם ארנק, אלא להצטייד בכיסים מוסתרים, חגורת ארנק וכדומה. בטרמינלים או בתחנות רצוי להניח את התרמיל והמזוודה בין הרגליים ולא בצד.
  • רצוי לארוז בחוכמה מזוודות ותיקים שיהיו קלים לסחיבה ונשיאה. יש להכין רשימה של דברים שאתם חושבים שתצטרכו בחו"ל, אבל כדאי לארוז רק מחצית מהכמות.
  • יש הנחות מיוחדות לגיל השלישי בחברות תעופה מסוימות ובבתי מלון ובתיאטרונים ואולמי קונצרטים באירופה.
  • רצוי לעשות 4 העתקים של צילומי מסמכים לפספורט ולכרטיסים ולהזמנות בבתי מלון ולשים כל סט במקום אחר.
  • מסלולי טיולים מיוחדים למבוגרים אפשר למצוא באתר של התאחדות הגמלאים באמריקה AARAmerican Association of Retired PeopleP   ()
  • ולסיום, כמעט כל התיירים עושים בחו"ל שגיאות שונות. גם אתם לא תצליחו להימנע משגיאות. לכן התכוננו לקבל בשלוות נפש את התוצאות ולהקטין את עוגמת הנפש.

אל תשליחו"לנו לעת זקנה? בעצם, דוקא כן!

 

כל הזכויות שמורות לאתר ותוליכנו לשלום

 

 

כתיבת תגובה

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן