בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

קתאי בתדלוק ראשון בדלק בר קיימא בטיסות

חברת התעופה קתאי פסיפיק ממשיכה להתקדם לקראת השגת מטרתה להשתמש בדלק תעופה בר-קיימא (SAF) על 10% מצריכת הדלק הכוללת שלה עד 2030, על ידי העלאת SAF לטיסות המסחריות שלה בפעם הראשונה מחוץ למרכז שלה בהונג קונג.

חבילה זו של SAF (Sustainable Aviation Fuel) שתוארה וסופקה על ידי ExxonMobil Asia Pacific Pte Ltd, תודלקה בנמל התעופה סינגפור צ'אנגי בארבע טיסות קרגו של קתאי פסיפיק להונג קונג ולפנאנג.  זאת בהמשך לשימוש בדלק תעופה בר-קיימא משולב שהורם בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג בטיסות נבחרות בשנה שעברה, ובטיסות המסירה של מטוס האיירבוס A350 החדש שלה מאירופה בשש השנים האחרונות.

דלק תעופה בר קיימא SAF נוצר מ-100% שמן בישול ועומד בתקני האיחוד האירופי לקיימות בינלאומית ולהסמכת פחמן (ISCC). על בסיס מחזור חיים, הוא יכול להפחית את פליטות גזי החממה בכמעט 90% בהשוואה לדלק סילוני קונבנציונלי[1], ולספק פתרון מופחת של פליטות גזי חממה בטיסות מסחריות והובלת מטענים אוויריים.

קתאי פסיפיק מחויבת להגביר את השימוש ב-SAF בטיסותיה. חברת התעופה השיקה את תוכנית SAF התאגידית של קתאי פסיפיק בשנת 2022, התוכנית הגדולה הראשונה מסוגה באסיה, יחד עם שמונה תאגידים כלקוחות ההשקה. התוכנית מספקת ללקוחות ארגוניים את ההזדמנות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם מנסיעות עסקיות או מהובלה אווירית על ידי תרומה לשימוש ב- SAF. קתאי פסיפיק מתכננת לצרף לקוחות ארגוניים נוספים לתוכנית בשנת 2023.

מנכ"ל קתאי, רונלד לאם, אמר: "זוהי אבן דרך חשובה עבור קתאי פסיפיק והשאיפה שלנו להגיע לאפס פליטות פחמן נטו עד 2050. כחברת תעופה בינלאומית, יש לנו תפקיד מוביל בסיוע לתעשיית התעופה לבצע דה-קרבוניזציה ואנו בוחנים ללא הרף פתרונות ותומכים בשיתוף פעולה נרחב עם בעלי עניין רבים למאבק בשינויי האקלים. אנו מאמינים באמונה שלמה כי דלק תעופה בר קיימא יהיה המנוף העיקרי שבאמצעותו תעשיית התעופה תשיג אפס פליטות פחמן נטו. על ידי הרחבת ההתרוממות של SAF משולב לטיסות מסחריות נבחרות בנמל התעופה צ'אנגי, כמו גם למרכז הבית שלנו, אנו מקווים לחזק את המודעות ל- SAF ברחבי אזור אסיה פסיפיק ולשלוח איתות חזק לשרשרת האספקה שיש ביקוש איתן ל- SAF מחברות תעופה".

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן