מטוס של חברת התעופה הישראלית החדשה, אייר חיפה, נחת נחיתת אונס בנתב"ג. מדובר במטוס חדש מדגם ATR 72-600 שנקלט בחברה, והיה בטיסת אימונים לקראת התחלת הטיסות הסדירות מחר. על המטוס היו רק שני טייסים.
המטוס שהמריא מנמל התעופה רמון ליד אילת, הגיע למרחב הבקרה האווירית של נתב"ג, והחל להנמיך לנחיתה. כאשר ניסו הטייסים להוריד מדפים, התקבלה בקוקפיט הודעה על תקלה במדפים. המדפים משמשים במטוסים להאטת מהירות הטיסה תוך הגברת העילוי, וגם להאטת המטוס בריצה על מסלול הנחיתה. זו תקלה לא מסוכנת, וניתן להנחית מטוס גם עם מדפים מורמים, בתנאי שמסלול הנחיתה ארוך דיו.
מגדל הפיקוח (Approach) בנתב"ג הורה למטוס לגשת לנחיתה על מסלול 21, שאיננו הארוך ביותר בנתב"ג. זה מלמד שהסכנה בנחיתה האונס היתה מינורית או לא היתה קיימת בכלל. אילו היתה סכנה בנחיתת אונס זו, היו משנים את נתיב הגישה לנחיתה אל מסלול 26.
המטוס נחת בשלום. כבאיות חיכו למטוס בקרבת מסלול הנחיתה, וליוו אותו בנסיעתו על המסלול. גם מחר מתכוננים בנתב"ג שכבאיות ילוו את מטוס אייר חיפה, הפעם בטקס הסלנה לטיסת הבכורה מסחרית של אייר חיפה בקו אילת-נתב"ג.
דוברת אייר חיפה, מרינה דיגמי, מוסרת: "במהלך טיסת אימונים במטוס החדש של החברה התקבל בתא הטייס חיווי על תקלה במערכת המדפים. המטוס נחת בשלום, התקלה תיבדק ותתוקן והמטוס ישוב לפעילות בהקדם״.
מחר תחל חברת התעופה הישראלית החדשה, אייר חיפה, שתי טיסות יומיות מנתב״ג לאילת במחיר היכרות של 99 ש"ח לכיוון. הטיסה הראשונה מנמל התעופה בחיפה לאילת צפויה להמריא ביום ראשון, ה- 13 באוקטובר, לאחר יום כיפורץ למחרת, ביום שני ה-14 באוקטובר, צפויה להמריא הטיסה הראשונה מחיפה לקפריסין. כל זאת רק בהתאם להתפתחויות המצב הבטחוני, ייתכן כי פעילות החברה תופנה לנתב״ג.
נראה כי המצב הבטחוני דווקא מיטיב עם חברת אייר חיפה. הודעת ארגון התעופה האירופי על הפסקת טיסות לישראל גרם למצב שהרבה מאוד ישראלים תקועים בחו"ל בלי יכולת לחזור. כל הטיסות של חברת התעופה אל על מלאות עד אחרי החגים. החברה הודיעה שהיא נערכת להוסיף טיסות לקפריסין וליוון כדי לחלץ ככל האפשר הנוסעים. אל על ממליצה לנוסעיה התקועים באירופה לנסות להגיע ללרנקה ולאתונה, בתקווה שמשם אפשר יהיה לחלץ אותם. גם חברת התעופה אייר חיפה יכולה למלא מטוסיה בשבוע הקרוב בקו מקפריסין לנתב"ג, ואולי אף להוסיף טיסות ולעשות סטאז' למחלקת המבצעים שלהם.
המחיר ההתחלתי בטיסות החברה מחיפה לאילת הינו 139 ש״ח (לכיוון) ולקפריסין 64 דולר (לכיוון). בכל רכישה של כרטיס טיסה של אייר חיפה ניתן לבטל (כנגד קבלת קרדיט לרכישה עתידית) או לשנות את מועד הטיסה באתר החברה עד 24 שעות לפני ההמראה. כרטיסי הטיסה של החברה כוללים תיק קטן הניתן לאחסון מתחת למושב ואפשרות להוספת מוצרים נוספים בתשלום כגון טרולי, מזוודה והושבה, בהתאם לצרכים השונים של הנוסעים.
מייסד שותף ומנכ"ל אייר חיפה, גונן אוסישקין: "ברצוננו להודות לשרת התחבורה מירי רגב, למנכ״ל המשרד משה בן זקן, לשמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית של ישראל, לרשות שדות התעופה, לעיריית חיפה ולעומד בראשה, יונה יהב, וכן למאיר כהן, מנכ"ל נמל התעופה חיפה, על התמיכה והעידוד שהם מעניקים לנו. מחויבותם לקידום התחרות והפיתוח של ענף התעופה הישראלי מעניקה לנו את ההזדמנות להציע שירותים לתושבי הצפון בהקדם, על אף התקופה המורכבת. הפעילות של אייר חיפה צפויה לשדרג משמעותית את הקישוריות בין הצפון לאילת וליעדים מבוקשים באזור הים התיכון".