עכשיו חורף וקר בחוץ, אבל בהנהלת ארקיע דוקא חם מאוד. חברת ארקיע מוסיפה עוד ארבעה יעדים למפת 22 היעדים שלה.
היעד החשוב מביניהם הוא פלמה דה מיורקה, "עיר החלומות". עיר הבירה של האיים הבאלריים בספרד, השופעת אטרקציות תיירותיות וגם אתרי מורשת יהודית אחדים. פעם כיכבה פלמה במקום בולט על מפת התיירות של הישראלים, וכעת נראה שהיא חוזרת לימי תפארתה.
לפיכך ארקיע תפעיל 3 טיסות שבועיות לפלמה החל מחודש יוני 2023, וכנראה תהיה החברה הישראלית היחידה בקו הישיר הזה. ארקיע מציעה כבר מעכשיו טיסות בלבד או גם חבילות נופש לפלמה
יעד חדש נוסף של ארקיע הוא מדריד שבספרד. החל מחודש מרץ 2023 תפעיל ארקיע 4 טיסות שבועיות למדריד, ובנוסף תציע גם חבילות נופש וטיולים מאורגנים. בקו למדריד יש תחרות גדולה, ולכן ארקיע תציע כרטיסים במחירים מוזלים במיוחד, החל מ169$ בלבד.
ברלין בגרמניה היא יעד נוסף שאליו תפעיל ארקיע שתי טיסות שבועיות, בימי שני ושישי.
היעד המעניין בין היעדים החדשים של ארקיע הוא העיר ניס בריביירה הצרפתית. הקו הישיר הזה ייפתח בעיקר עבור השוק הצרפתי הגדול, ולא רק לישראלים בכיוון מנתב"ג לצרפת. המוני צרפתים באים בקיץ לנפוש בישראל, וארקיע החליטה לנגוס גם מהשוק הזה.
עלות הטיסה לרוב היעדים החדשים תהיה החל מ199$ לכיוון.
היעדים החדשים הללו מצטרפים ליעדים הרגילים של ארקיע- דובאי, מרקש, אתונה, רודוס, קורפו, כרתים, מיקונוס, לרנקה, מונטנגרו, פריז, פראג, אמסטרדם, בלגרד, ברצלונה, מילאנו, בוקרשט, טביליסי, באטמי, רומא בורגס, ועוד.
בנוסף לטיסות הסדירות, מבצעת ארקיע גם טיסות צ'רטר עבור סיטונאי תיירות ליעדים רחוקים ואקזוטיים כמו איי סיישל והקילימנג'רו. זאת בעיקר לפי הזמנות סגורות של מקומות עבודה שעושים חופשות כיף וגיבוש לעובדיהן.
מנכל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ, מסביר: "בחירת היעדים המתאימים היא חשובה, אבל חשובה לא פחות היא היכולת שלנו להציע טיסות בשעות נוחות, ולהציע עוד מגוון שירותים מלבד הטיסה, כמו מלונות וטיולים מאורגנים. בין אם זה במסגרת חבילות שלנו או במסגרת תכנון טיול פרטי ואישי. ללקוחות ארקיע תמיד יש 'אבא' שדואג להם".
שאלה: לפי מה אתה בוחר יעדים חדשים לטיסות?
"אנו בודקים כל העת מגמות וכיוונים בתיירות הישראלית. בחרנו את היעדים החדשים לפי מגמות שאנו מזהים בשוק. סיטונאי תיירות שמבקשים מאיתנו פרטים, וסוכני נסיעות ואופרטורים שמבקשי עזרתנו באיתור ספקי שירותי קרקע במקומות שונים בעולם".
ש: האם אתה יכול לתת דוגמה גם של יעד שבדקתם והחלטתם לוותר עליו?
"כן. מינכן, למשל. אני מזהה ביקוש של מטיילים ישראלים ליער השחור, וקבוצות של ישראלים שיוצאים לשייט נהרות על הדנובה. ליעד הזה יש יתרון נוסף, והוא שחברות הלואוקוסט אינן פועלות על הקו הזה. שקלנו והתלבטנו רבות, והחלטנו לא לפתוח קו לשם בינתיים, אבל יתכן שעוד נפעיל".
ש: ולהיפך? האם יש יעדים נוספים על הכוונת של הVOR שלכם?
"סוצ'י. עיר הנופש של רוסיה עם נופים קסומים, חופים בריביירה, ואטרקציות לילדים ולכל המשפחה. מבוקשת מאוד על ידי משפחות עולי ברית המועצות לשעבר, וגם על צברים. נערכנו לפתיחת טיסות ישירות גם לסוצ'י, אבל מלחמת אוקראינה שיבשה לנו את התוכניות. יש איסור בינלאומי לטוס לרוסיה".
ש: ולאן עוד היית רוצה להטיס את הישראלים?
"להודו ולטורקיה. אני במעקב צמוד אחר אפשרויות הטיסה לשם. דרום הודו זה יעד מעולה לישראלים. תכננתי לטוס לשם בעקבות הסכמי אברהם וההיתר לחצות במרחב האווירי של סעודיה ועומאן. אבל עומאן בינתיים אינה מאפשרת לישראלים לטוס מעליה. העקיפה שלה מאריכה את הטיסה בעוד כשלש שעות, על גבול היכולת של המטוסים שלנו, וגם מייקר מאוד את עלות הטיסה. אבל מבחינתנו הכל מוכן, ובתוך כחודש לאחר שעומאן תאפשר לטוס מעליה אנחנו נתחיל להפעיל טיסות לגואה בדרום הודו".
"בדרום טורקיה יש המון ריזורטים ואתרי נופש פופלריים על ישראלים, שבעבר טסו לשם בהמוניהם. עכשיו מתחילים לחזור למצב הקודם. אף חברה ישראלית לא טסה לשם בגלל סירוב של הטורקים לדרישות בטחון של ממשלת ישראל. כיום מתנהלים מגעים שמתקדמים להבנות בין גורמי הבטחון בטורקיה ובישראל על פרוצדורה להפעלת הטיסות. כנראה יוכרז על כך בשבועות או בחודשים הקרובים. ארקיע לא מחכה להכרזה. אנחנו כבר נערכנו ועשינו פעולות מתבקשות, וסמוך מאוד לאישורים נתחיל לטוס לאנטליה ואולי לעוד יעדים בטורקיה".
(הערה: אם זה יקרה עוד השנה, לא ברור לנו מאיפה יהיו לארקיע עוד מטוסים ועוד מושבים להפעיל גם את הקוים הנוספים האלה? האם יבטלו קוים אחרים או שיגדילו את צי המטוסים?)
למרות שכעת נראה שהולך להיות לנו קיץ משגשג בתיירות לחו"ל, עוז ברלוביץ מסב תשומת ליבנו שאולי עלול להיות יותר מידי טוב: "אני צופה שבאוגוסט ובחודשי החגים יהיה מלאי מוגבל מאוד של שירותי קרקע וחדרי מלון זמינים במחירים סבירים. מי שלא יתכנן ויזמין חודשים מראש, יתקשה למצוא חדרים בשיא העונה".
וסיום בנימה אישית: תענוג לראות את "היער" ולא רק את "העצים". העצים הם היעדים והסלוטים שסקרתי בכתבה זו, והיער הוא מצב התעופה והתיירות. מנכלי חברות התעופה הישראליות, ועוז ברלוביץ ביניהם, מדברים כיום על פעילות שיא, לעומת החידלון והיאוש שהציגו לפני שנה ושנתיים בעידן הקורונה. בביקורי הקודם במשרדי ארקיע ראיתי אולמות מוקדי המכירות וחדרי המבצעים ריקים ודוממים. השבוע ראיתי את האולמות האלה שוקקי פעילות ורועשים משיחות טלפון רבות. "אשרי העם (וחברת התעופה) שככה לו".