מאז ראשית שנות ה־90, אתי יעקובי ליליאור יוצרת גוף עבודות רב-פנים ועקבי, המותח את הציור בטווח הגדרות רחב ככל האפשר. כזוכת פרס רפופורט, יצירותיה הן כור היתוך לשפות ציוריות שונות מהתרבות ה"גבוהה" לצד זו הפופולארית, הָחֵל ביצירות מפתח בתולדות האמנות ועד למופעי ציור מוולט דיסני. מציורי מערות עד ציורי בארוק צרפתיים. מטכניקות סרטי אנימציה ועד ציטוטי עבודות אייקוניות של פול סזאן ומארק שאגאל. במקביל התנסתה גם בסוגי מדיה של רישום, הדפס, תצריב וציור-קיר.
כעת היא עומדת לפתוח במוזיאון תל אביב לאומנות תערוכה בשם "לוט בערפל" שפורשׂת בפנינו חקירה ייחודית של תולדות הציור, תוך התמקדות בציורים מהעשור האחרון, בו היא מתמקדת בזיקוק המהות הציורית. לוט בערפל, סדרת הציורים הפותחת את התערוכה שנקראת על שמה, מערערת את מעמד המופשט ומעלה את השאלה האם אלה ציורים מופשטים או ציורים פיגורטיביים של תופעה מופשטת.
התערוכה מעניקה הצצה לפרויקט המתמשך של האמנית שמנסחת גישה ייחודית לפעולת הציור ולתכונותיו הגולמיות, בשאיפתה להשיג את הבלתי אפשרי: יצירת הציור המושלם.
כמי שנעה על הרצף שבקצהו האחד גיבור סיפורו הקצר של בלזק יצירת המופת הנעלמה (1831), ובקצהו האחר ספורטאית המתאמנת מדי יום כדי להצטיין ולשבור שיאים קודמים, יעקובי ליליאור מאמינה שכל עבודה היא צעד קדימה בהמשך לעבודה שצוירה קודם לכן.
הגלריה רחבת הידיים, ומוצגים בה ציורים גדולים שנעשו בהנחה של שכבות צבע רבות זו על גבי זו. מה שעשוי להיראות כציור מופשט ודומם, מזמין את הצופים להשתהוּת של התבוננות ממושכת המלֻווה בחוויה של גילוי. אט-אט ברגע שהעיניים מסתגלות לקליטת העבודות, יותר ויותר שכבות צבע מתחילות להיחשף וביניהן נלכדות תופעות אור משתנות, על הרצף שבין זוהר ערפילי לעלטה אפלולית.
התערוכה תושק ביום רביעי 24.9.24 ותהיה פתוחה עד 1.3.25 . האוצר- ניקולה טרצי. עוזר אוצר: כפיר מאיר.