ריח של התחלה חדשה מרחף באוויר בחברת התעופה הלאומית של ישראל. דירקטוריון אל על הכריז על מינויו של לוי הלוי למנכ"ל החברה. ההחלטה הגיעה לאחר תהליך איתור יסודי, ארוך וסבלני – כמעט כמו המתנה לטיסה שממריאה אחרי עיכוב של שעות.
תחילת כהונתו הרשמית תפורסם בקרוב, אך כבר כעת ברור שהציפיות גבוהות. בשדה התעופה של הדימויים, הלוי נמצא כעת במצב של "התיישר והמתן" (Position and Hold), כמו מטוס שממתין בקצה מסלול ההסעה כדי שמסלול ההמראה יתפנה, ואז יורשה לעלות עליו ולקבל הוראת "רשאי להמריא" (Clear to Takeoff). אל על בחרה קברניט חדש – לא כזה שיניף ידית מצערת במטוס, אלא מי שאמור לנווט את החברה כולה אל מחוזות רחוקים.
הלוי מביא עמו לתא הנוסעים מזוודה וירטואלית מלאה ניסיון, כמו מכשירי ניווט VOR וגם ADF. שבע שנים הוביל את כ.א.ל, ושם הוכיח כי הוא יודע להפוך סופה פיננסית לרוח גבית. עוד קודם לכן חצה יבשות ניהוליות מגוונות: מבנק הפועלים ועד מנורה מבטחים, מקבוצת דיסקונט ועד מלם וקונסיסט מערכות. מסלול חייו מזכיר טיול ארוך, כזה שמי שנוסע בו אוסף חותמות דרכון ממדינות שונות – אלא שבמקרה שלו אלו חותמות ניהוליות שהצטברו בדרכו.
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, מכריז: ״אנחנו מברכים על מינויו של לוי הלוי למנכ״ל אל על. הלוי מביא איתו ניסיון ניהולי עשיר ומוכח לצד הבנה מעמיקה בעולם הפיננסי והטכנולוגי. אין לי ספק שיחד עם אנשי אל על, שהם הנכס החשוב ביותר שלנו, יוביל הלוי את החברה לפסגות חדשות".
ובצד המחיאות הכפיים למנכ"ל החדש, בן צבי ודירקטוריון אל על מודים לדינה בן טל גננסיה, שמסיימת כהונה לא פשוטה בעידן של סערות גלובליות, ממש כאילו ניהלה טיסה רצופה מערבולות ונחיתות חירום.
אל על, שספגה בשנים האחרונות לא מעט טלטלות – משבר הקורונה, תחרות עזה בענף וחילופי הנהלה – מציבה עתה את מבטה קדימה. עם הלוי בתא הטייס הניהולי, בחברה מקווים לפרק חדש של צמיחה, יציבות וחיבור מחודש ללב של הנוסע הישראלי.
צילום ענבל מרמרי