בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

ה"טיש" החדש של אל על

חברת התעופה אל על חושפת את התפריט החדש בארוחות שיוגשו במטוסיה החל ממחר 5 בספטמבר. התפריט מותאם גם למהדרין גלאט בהשגחת העדה החרדית.

הארוחות נחשבות אחד החלקים החשובים בטיסה, אבל חלק מהן זוכות לביקורת. זאת בגלל שחושי הטעם והריח שלנו משתנים כשאנחנו במטוס בגובה 10 ק"מ. לחץ האוויר נמוך מהרגיל, ורמת הלחות יורדת אל פחות מ-12%. במהלך הטיסה בלוטות הטעם שלנו רדומות וחסרות תחושה, והאף שלנו מתייבש. בדומה לטעם האוכל בפינו כאשר אנחנו מצוננים עם אף סתום. זה מהווה אתגר לשפים של חברות התעופה. הייתכן שכשחז"ל אמרו "קשים מזונותיו של אדם" הם ניבאו על המירקם של השניצל והבשר שמוגשים לנו בטיסות?

באל על התמודדו עם זה בחודשים האחרונים, ופיתחו תפריט חדש עם דגש על חומרי גלם ממיטב תוצרת הארץ, המשקפים גם את חזונה של אל על להוות גשר המחבר בין ישראל לעולם. בתפריט שנבנה על פי החזון הקולינרי של השף אסף גרניט, ניתן למצוא מנות מגוונות היוצרות פיוז'ן בין המטבח הישראלי המסורתי לבין המטבח המודרני. כך למשל במחלקת התיירים תושק בסוף החודש מנה חדשה- קציצות ברוטב חמוסטה דלעת על מצע אורז ואטריות. גם תפריט הכריכים השתדרג וכולל שלשה סוגי כריכים חדשים, כולם מורכבים מלחמניית פרעצל איכותית: כריך בריסקט- עם בצל אפוי, איולי שום, ואיולי צ'יפוטלה. כריך גבינת לאבנה טבעונית- עם סלייסים של סלק, גבינת לאבנה טבעונית וסחוג לא חריף, וכריך עוף בצ'ימיצ'ורי לימון. בחודשים הקרובים ייכנסו כריכים נוספים לתפריט למשל כריך "שניצל של שישי" וכן צפויות בשורות חדשות בתחום הכריכים החלביים.

במחלקות העסקים והפרימיום מגוון רחב של מנות חדשות, כך למשל שודרגו סלסילות הלחמים, הסלטים שודרגו עם קרוטונים של עבאדי והיוגורטים של משק יעקבס. המנות עצמן כוללות אומלט '99 פטריות' או קובנה עם רסק, סחוג, וביצה קשה לבחירה.. בארוחות הערב של מחלקות היוקרה הוטמעו מנות ראשונות חדשות כמו למשל ראגו פטריות על קרם פטריות ובצלי שאטה אפויים, סלט קייל עם שאלוט אפוי וויניגרט ג'ינג'ר. בעיקריות ניתן למצוא פרגית מסחאן עם בורגול עדשים ותבשיל מנגולד, חורשט סבזי עם אונטריב ואורז שעריה, או חריימה בורי עם גרגירי חומוס וקוסקוס.

הארוחות החדשות ייוצרו במטבחי חברת תמ"מ שבבעלות אל על והן מסומנות בכרטיס שלנו באותיות KSML. ארוחות הגלאט ייוצרו ע"י חברת "המשביע" והן מסומנות SKML.

אל על קיימה השבוע "טיש" להצגת התפריט החדש שבו הוגשו גם טעימות ממנו. חברים שהשתתפו באירוע מספרים שכל מנה היתה יצירת מופת. (אנו מקוים שזה לא יהפוך ל"יציקת מופת" במהלך הייצור התעשייתי).

את השקת התפריט החדש ילווה קמפיין פרסומי עם השף אסף גרניט ועם הפרזנטור של אל על, חנן בן ארי. בקמפיין חנן פוגש את אסף במטוס אל על ומספר לו על חלומתיו בתחום הקולינריה, כאשר אסף נצפה מכין את האוכל החדש במטבח ייחודי שנבנה במיוחד עבור קמפיין זה. חנן בן ארי כתב והלחין לטובת הקמפיין שיר מיוחד שילווה את הפרסומת. בנוסף, את השקת התפריט ילווה פרויקט דיגיטל ייחודי בו בלוגרים וידוענים מתחום המזון והבידור הוזמנו לטעום באופן סודי את התפריט החדש של אל על ולהביע את דעתם. במהלך הטעימות הפתיע אותם שף אסף גרניט ונחשף לביקורת אותה הם נתנו. הפרויקט הדיגיטלי יקודם ברשתות החברתיות.

השף אסף גרניט הסביר על תהליך הרכבת התפריט ועל החיבור האישי שלו: "כור ההיתוך הישראלי תמיד היה ההשראה הקולינרית שלי. חיבור בין יעד ליעד, בין מדינה למדינה ובין תרבות אחת לאחרת. באוויר האוכל שלי נמצא "הכי בבית בעולם", גם חומרי הגלם המקומיים והעכשוויים הנשענים על המתכונים של פעם. אז אם אני פוגש אתכם בצאתכם לחו"ל תיהנו מעוד קצת אוכל של בית. ואם אתם בדרך חזרה ארצה, הנה ביס של ברוכים השבים".

מנכלית אל על, דינה בן טל גננסיה: "אני גאה להציג בפניכם היום את התפריט החדש שלנו, תפריט שנולד כולו מתוך תפיסת העולם שלנו השמה את הלקוח במרכז. אנחנו שואפים להעניק חוויית לקוח ייחודית וערכית ללקוחותינו, ולאחר ניתוח משובים ושיחות רבות עם לקוחות החלטנו לבחור בשף אסף גרניט לשף החברה. חודשים ארוכים עבדו אנשי אל על יחד עם אסף וצוותו להביא בשורה חדשה ומרגשת בתחום המזון למטוסים. אל על היא הבית של הישראלים בעולם, וככזו בחרנו להעניק ללקוחותינו תפריט המבוסס של אוכל ישראלי מסורתי לצד מודרני, וזאת לאחר שראינו כי 77% מהישראלים מעדיפים לאכול במטוס אוכל ישראלי שמזכיר את הבית".

ראוי לציין שמאז החלה דינה בן טל לנהל את אל על החברה הולכת ומתחדשת בשיפורים רבים. על הארוחות החדשות ראוי לומר "אל-על טעם וריח אין להתווכח".

צילום: גיא כושי ויריב פיין

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן