בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

למה טורקיש שולחת חיובים מיותרים לסוכנים בישראל?

חברת התעופה טורקיש תוקפת לאחרונה את שוק הנסיעות הישראל באמצעות חיובי ADM לסוכני נסיעות רבים, וללא הצדקה. כך עולה מפנִיָה של מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות בישראל, טלי לאופר, אל מנכ"ל טורקיש איר.

טלי לאופר כותבת: "לאחרונה פנו אלינו סוכני נסיעות רבים שקובלים כי הם מקבלים כעת באופן קבוע מספר עצום של ADM על ידי טורקיש איר". במכתבה למנכ"ל טורקיש היא טוענת שחיובי הADM הללו אינם חוקיים, משום שלפי חוקי יאט"א רשאית חברת תעופה להנפיק ADM רק לכרטיס שהונפק בפועל. העובדה שטורקיש וחברות אחרות נותנות מספר כרטיס PNR פיקטיבי, אינה עילה לADM, ולפיכך איננה חוקית.

ADM זה ראשי תיבות של Agency Debit Memo. זו פרקטיקה נגד סוכני נסיעות שתופסים מקומות על טיסה מבלי לשלם עליהם. למשל, מצבים שבהם מזמינים עבור נוסע מקום בטיסות אחדות, שלבסוף יעלה רק על אחת מהן. יש עוד מצבים שבהם חברת התעופה היתה יכולה למכור את המושב לנוסע אחר, אבל הוא לא היה פנוי באשמת הנוסע והסוכן שלו. להגנת חברות התעופה ולצמצום המעשים האלה הוקם מנגנון הADM, שלפיו סוכנים משלמים קנס כלשהו במקרים כאלה. כעת, מתברר שטורקיש מנצלת את הכלי הזה ברשעות גם בתקופת הקורונה.

כידוע, משבר הקורונה גרם לנוסעים רבים לבטל טיסות שהזמינו. סגירת מדינות בגלל המגיפה וחיובי בידוד יצרו בלבול אצל נוסעים, שגרם לאחדים לבטל הזמנה, ולפעמים אף להזמין ולבטל ולהזמין שוב מקום באותה טיסה. סוכני הנסיעות עושים בתקופה קשה זו מאמצים לסייע לנוסעים וגם לחברות התעופה. אבל נראה שחברת טורקיש אינה שותפה למאמצים להציל את ענף התעופה.

"אני קוראת לך" מסיימת טלי לאופר את פנייתה למנכ"ל טורקיש "להימנע מכל הנפקת ADM לא חוקי ומיותר, לבטל את אלה שכבר הונפקו, ולהימנע מכל פעולה הקשורה לכך בין אם ב- BSP ובין אם במקום אחר".

בקשתי תגובה והסברים מנציגות טורקיש אייר בישראל, אך עד עתה לא התקבלה תגובתם. אם יואילו להתייחס ולהסביר התנהגותם, נוסיף את דבריהם לכתבה זו.

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן