בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

צנטרום מגיעה לישראל וכבר שוברת השוק

חברת התעופה האוזבקית צנטרום אייר חנכה היום בנתב"ג קו טיסה מטשקנט לתל אביב. כשנחת המטוס מטשקנט, הוא התקבל בטקס הסלנה לפני השרוול בטרמינל.

בתוך הטרמינל נערך טקס גזירת הסרט על ידי שגריר אוזבקיסן בישראל, יאחונגיר אמינוב (Jakhongir Aminov), ומנהל הפיתוח העסקי של צנטרום, אדיל מירזה חאלמירזייב (Adil Mirza Khalmirzaev), שהגיע לישראל במיוחד לחנוכת הקו.

צנטרום תפעיל בקו לת"א 2 טיסות שבועיות, בימים שלישי וחמישי. הטיסה מטשקנט תמריא ב17:55 ותנחת בנתב"ג ב21:35. הטיסה חזור תמריא מנתב"ג בשעה 22:45 ותנחת בטשקנט בשעה 05:55. בימי חמישי המראה מטשקנט בשעה 07:15, והמראה חזור מנתב"ג ב12:55.

הנחיתה של צנטרום בישראל עושה רעש גדול בשוק, ולא רק מהמנועים של המטוס. החברה שוברת את מחירי השוק בכרטיסים לאוזבקיסטן. אדיל מירזה אומר לנו שבתקופת ההיכרות כרטיס הלוך חזור יעלה אצלם רק 399$, כולל כבודה וארוחה. בדקתי מחירים אצל המתחרים, ומתברר שכרטיס דומה לסמרקנד עולה בחברת גנות שארק 580$, ובחברת אוזבקיסטן אייר 650-700$.

יש בשוק גורמים שטוענים שצנטרום היא "חברת לואוקוסט קטנה, עם צי מטוסים קטן, ועם סיכון גדול". לדבריהם, אלה מחירים רק כדי להיכנס לשוק, או "להכניס נעל לחריץ הדלת". יש חשש שאם החברה תפסיד כסף בטיסותיה הראשונות, היא תבטל את הקו, ואז נוסעיה לא יוכלו לחזור איתה ארצה וגם לא לקבל כספם חזרה.

שאלתי על כך את מנהל הפיתוח העסקי, אדיל מירזה חאלמירזייב, שמאשר שהמחירים עליהם הכריזה החברה הם בתוקף רק עד 22 באפריל. אח"כ יעלו המחירים גם בצנטרום, אבל הוא עדיין לא החליט מה יהיו המחירים החדשים. "בכל מקרה הם יהיו תחרותיים".

אדיל מירזה מגיב בביטול על "הטיעונים המגוחכים האלה" שצנטרום היא חברה קטנה. לדבריו, צנטרום היא חברת תעופה גדולה, עם צי של 7 מטוסים כיום, שיכפיל עצמו ל14 מטוסים עד סוף השנה, ובשנת 2026 שוב יכפיל עצמו ל28 מטוסים. החברה טסה ל20 יעדים בעולם, יותר מהמתחרות. אדיל אומר שאין חשש שהם יבטלו טיסות בגלל שבעל החברה ומחלקת העסקים הורו לקיים את הטיסות לישראל בכל מצב. יתירה מזו, בטיסת הבכורה היום מת"א היתה תפוסה של 95%.

מייסד ויו"ר הדירקטוריון של צנטרום אייר, עבדורחמאנוב עבדולעזיז, מוסר: "השקת הקו תל אביב-טשקנט מהווה אבן דרך חשובה בהתרחבות הרשת הבינלאומית שלנו. אנו שמחים להציע לנוסעים לוח טיסות נוח וחוויית טיסה נוחה במחירים תחרותיים. הקו הזה יחזק את הקשרים הכלכליים והתרבותיים בין שתי המדינות וייצור הזדמנויות חדשות לתיירים".

כיום קהל המטרה של חברות התעופה הטסות לאוזבקיסטן הוא בעיקר קבוצות מאורגנות של תיירים ישראלים, של אנשי עסקים, ושל ישראלים ממוצא בוכרי שחוזרים לביקורי משפחות וטיולי שורשים. אדיל מירזה בונה על נתח שוק נוסף, של תיירות למזרח הרחוק. החברה טסה מטשקנט גם לבנגקוק בתאילנד, מחודש יוני תטוס גם לגואנדג'ו בסין, לדנאנג בוייטנאם, ולסיאול בקוריאה. אדיל הורה לנציגי המכירות של צנטרום GSA בישראל, חברת ממן, להציע לישראלים גם כרטיסי קונקשן ליעדים אלה, עם נחיתת ביניים בטשקנט. הכרטיסים יהיו זולים יותר ממחירי הטיסות הישירות, וזמן ההמתנה בנמל התעופה בטשקנט יהיה פחות משעתיים (חוץ מהטיסות לסין).

במפת היעדים של צנטרום נמצאות גם דובאי, שארם א-שייח, דוחא, מוסקבה, סנט פטרסבורג, נובוסיבירסק, טביליסי, באטומי, סללה, קזאן, ועוד.

חברת התעופה למטענים MyFrighter היא חברת הקרגו הגדולה ביותר במדינות מרכז אסיה, והיא קשורה לחברת צנטרום ולבעליה. אז צנטרום בהחלט איננה "חברה קטנה" אלא להיפך. גם אם חלילה יש תקלה ועיכובים במטוס אחד, יכולה החברה להעמיד מיידית מטוס חילופי ללקוחותיה.

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן