בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

נעים להכיר: קבוצת ג'נסיס תיירות

היעדים החדשים שג'נסיס מתמקדת בהם לקראת קיץ 2025 כוללים את סרי לנקה, קוסטה ריקה ומונטנגרו. מדובר ביעדים שהחברה צפויה להרחיב בהם את פעילותה, לצד ההיצע הקיים של טיולים מאורגנים ונופשונים.

החידושים האלה משמעותיים לכל ענף התיירות הישראלי, כי בעבר הוכח שג'נסיס מהווה מעין "משכוכית" לעדר המטיילים הישראלים. יעדים שג'נסיס חשפה והשקיעה בהם, הפכו לטרנד כללי של מטיילים ישראלים גם באמצעות משרדי הנסיעות האחרים. כך, למשל, ליטא, סלובקיה קרלובי וארי, ועוד.

חשיפת היעדים החדשים של ג'נסיס היא הזדמנות לחשוף גם את ג'נסיס עצמה. חברת תיירות ותיקה שהייתה די שולית, וב5-6 השנים האחרונות צמחה להיות אחת מהחברות הגדולות בישראל.

מנכ"ל ג'נסיס, אמיר הלה, מגלה שג'נסיס קיימת כבר 34 שנים, ועסקה רק בתיירות נכנסת של צליינים מדרום אמריקה. הרוח החיה שמזעזעת לטובה את ג'נסיס ואת כל הענף היא זאב הורן, שהיה אחד הבעלים של חברת התחבורה קווים, של חברת האוטובוסים הורן לייבוביץ, ושל חברת התעופה כנפי העמק לימים ישראייר.

בתחילה הקורונה הוא מכר את חלקו בחברת קווים, ובתמורה שקיבל רכש חצי ממניות ג'נסיס. במקביל נכנס שותף במחצית מחברת התיירות הנכנסת אינטרנשיונל של מיודענו רפי שלף.

מספר אמיר הלה: "זאב אמר לי: יש לי כבר שתי חברות תיירות ויש לי קוד יאטא, אז כדאי שיהיה לי גם תיירות פנים ועוד סוגי תיירות. יש תקופות שבהן התיירות הנכנסת חלשה בגלל מצב בטחוני, אז כדאי שיהיה לי גם תיירות יוצאת, כדי שחברת ג'נסיס תמשיך לעבוד תמיד".

בתקופת הקורונה עתיד ענף התיירות היה מוטל בספק, וסוכנים הרגישו חוסר בטחון וחוסר אופק תעסוקתי. חברת ג'נסיס הציעה לסוכנים לעבוד דרכה והבטיחה להם עתיד. כך הצטרפו לג'נסיס הרבה מאוד סוכנים מקצועיים ברמה גבוהה, משלל התמחויות שבהן ג'נסיס לא עסקה קודם, כמו תיירות עסקית, בריאות וספא, קרוזים, כנסים, וכדומה.

באותה תקופה של משבר הקורונה, חברת מונה טורס עמדה למכירה. "קישרתי את המנכ"ל, בני אשר, עם הבעלים של ג'נסיס, זאב הורן" מספר אמיר. "נוצר ביניהם קליק מהיר של חיבור וידידות, ולאחר בדיקות היתכנות רכשה ג'נסיס 90% ממניות מונה טורס. 10% נותרו בידי בני אשר.

זה היה מהלך דרמטי מאוד בענף התיירות והפתיע רבים.

לאחר מכן החל זאב במסע קניות של חברות תיירות, שאינו מבייש אפילו את מסעות הקניות של אשתי לבגדים ונעליים בקניונים בחו"ל. קבוצת ג'נסיס כוללת כיום 15 חברות ועוד היד נטויה. מלבד מונה ואינטרנשיונל הנזכרות לעיל, חברת ג'נסיס רכשה או נכנסה שותפה גם לחברות התיירות הבאות:

Israel expert הינה חברת תיירות חינוכית בתחום התיירות הנכנסת, לחשיפת תיירים המבקרים בארץ למגוון רחב של תרבויות, גישות וזוויות התבוננות שונות.

Overseas חברה סיטונאית המפעילה מטוסים ליעדים רבים כמו פישטני קובנה ליאון ועוד

2Gether עוסקת בעיקר בתחום העסקי.

TicketHouse מתמחה במציאת כרטיסים לאירועי תרבות בעולם וענקי הזמר כמו ביונסה, וגם במשחקי כדורגל חשובים.

Rider עוסקת בהעברות ברחבי העולם.

#Big Idea היא חברה למחנות קיץ טכנולוגים לילדים ולנוער בשפה האנגלית.

מקום- חברה ירושלמית ותיקה להפקת כנסים, השתלמויות, סמינרים, אירועים, וסיורים שונים בארץ. מתעסקת בתכנים מיוחדים, כמו פסטיבל הגליל שהם מארגנים מידי שנה.

ניראד– עוסקת בתיירות פנים לישראלים.

Orion נותנת שירותי הסעה VIP בלימוזינות ורכבי יוקרה מנתב"ג ואליו למלונות ברחבי הארץ.

בנוסף לרכישות, הקים זאב עוד חברה חדשה בשם ג'נסיס גלובל טורס.

במסגרת הפעילות  יש מחלקות שונות, שמביניהן החשובה לנו עוסקת בתיירות כשרה. ומארגנת שבתות חתן ובר מצווה, כנסים, שבתות עיון  ובחג הפסח הקרוב הם מארגנים גם נופשון כשר למהדרין באי רודוס, בשיתוף פעולה עם דניאל אוחיון סוכן צרפתי מפריז.

אני שואל את אמיר הלה האם אין אצלם תחרות בין חברות בקבוצה שעוסקות באותן נישות תיירותיות?

אמיר משיב: "זה בסדר. גם בתוך בין הסוכנים שלי יש תחרות. תחרות זה דבר בריא. אנחנו יודעים לפתור אותה".

מה שלא מובן לי זה המבנה והתוכנית העיסקית של קבוצת ג'נסיס. ממציא הג'אנר הבינלאומי של מיזוגי חברות באמריקה, המיליארדר הישראלי משולם ריקליס ז"ל, הסביר לי פעם את שיטתו למזג חברות, ואז לקצץ במחלקות מינהלה, ולחלק את אגפי החברה לחברות בת ולמכור אותן בנפרד. לעומתו, זאב הורן כמעט אינו משנה דבר בחברות התיירות שהוא רוכש, אלא רק מעביר אותן למשרדיו הראשיים במגדל בסר בבני ברק. נראה לי שיש שם הרבה כפילויות בתפקידי כח אדם וניהול חשבונות.

איך מסביר מנכ"ל ג'נסיס את הכפילויות, שבעיני נראות מיותרות?

" נכון שיש כפילויות מסוימות, אבל לבוא ולעשות מיזוג ב-24 שעות זה לא עובד. אנחנו קודם כל מתעסקים פה בנפש האדם. בסוף, הדבר שאני הכי מתגאה בו. זה העובדים שלי. העובדים פה מדהימים. הכי מקצוענים שיש, ואני מעריץ אותם. במלחמה ראיתי סוכנות שהבנים שלהם היו בעזה, והן פנו לאנשים שתקועים וחילצו אותם, כאשר הראש במקום אחר. במלחמה היה קשה למצוא טיסות. הסוכנים שלי ישבו גם בשעות 2-3 בלילה בכדי למצוא פתרון. יש לי סוכנת בשלומי שהמשיכה לעבוד מתוך הממ"ד. אני מדבר איתה בטלפון ושומע בצד שלה אזעקה, ואח"כ כמה בומים של נפילות, והיא ממשיכה לעבוד. אני פשוט מעריץ אותה.

"מדובר באנשים ברמה מאוד גבוהה עם המון ניסיון וידע. לעשות מיזוג חפוז ולסלק הכפילויות באמצעות פיטורי ייעול, זה לא נכון. זה יפגע באנשים. בסוף, חברת תיירות חיה מהאנשים שלה. אני לא מוכר טיסות ואני לא מוכר מלונות, אני מוכר שירות. ולשם כך אני צריך את הסוכנות והסוכנים הטובים שיש ולשמחתי יש לנו".

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן