משרד התיירות ערך כנס לחשיפת חזון המשרד במסגרת אסטרטגית המותגים והפיכתו לתכנית מעשית.
התכנית הוכנה בהמשך להחלטת הממשלה מס' 514 מתאריך 08.11.20, אשר מטילה על משרד התיירות להכין תכנית פיתוח ארצית רב שנתית לתשתיות תיירותיות במדינת ישראל, המבוססת על תכנון וקביעת יעדים ארוכי טווח בראייה אסטרטגית. הכנס התקיים במלון גליליון, על כביש 90 באזור החולה.
חברת דלויט הציגה תוצאות מחקר יומרני עם הערכה של פוטנציאל תיירותי של 7 מיליארד שקלים בשנה, לאזור הגליל בלבד.
המהלך המרכזי המוצע הוא הפיכת נצרת והכנרת ליעד צלייני מוביל בעולם. מהלך תומך שמציעה התכנית הוא מינוף העושר החוויתי של הצפון לצורך עלייה ל"ליגת העל" של אזורי תיירות מובילים בעולם ולחזק את המיתוג והשיווק של הצעות ערך. בנוסף בתכנית הושם דגש מרכזי בהתאם לחזון מנכ"ל משרד התיירות לנושאי תחזוקה וניראות באתרי התיירות. בתכנית יש גם הצעה למהלך ליבה רוחבי – הקמת מנגנון מתכלל – יצירת מנהלת בהובלת משרד התיירות ובהשתתפות גורמים ממשלתיים ומקומיים נוספים, לצורך ניהול הוליסטי של המוצר התיירותי במרחב.
התכנית מתייחסת לסוגיות של לינה, גסטרונומיה, אירועים, תחבורה, מידע והמרחב הציבורי. כמו כן היא מציעה פתרונות לפערים אסטרטגיים, שללא טיפול מקיף בהם, לא ניתן יהיה לממש את הפוטנציאל הכלכלי העצום של המוצר התיירותי הצפוני, בתחומים הבאים: תחבורה, ניקיון ותחזוקה, תכנון סטטוטורי, הכשרת כוח אדם, והנגשת מידע.
בשנים האחרונות משווק משרד התיירות את ישראל באמצעות "מותגי תיירות" המכוונים לקהלי יעד שונים. המותגים כוללים, בין היתר, אופניים, יין, דתות ועוד. בעולם נהוג כיום למתג אזורי תיירות, בניגוד למדינות. כך, אנחנו אומרים ש'אנחנו מבקרים בפריז' ולא בצרפת, או 'בחבל טוסקנה' ולאו דווקא באיטליה. תהליך המיתוג נועד להפוך את האזור ליעד תיירותי אטרקטיבי והוא דורש תיאום ושיתוף פעולה של גופים פרטיים וציבוריים. פיתוח מותג חייב להתבסס על מוצרי תיירות. דלויט עשתה את העבודה בהתאם למדיניות זו.
מנכ"ל משרד התיירות הפורש, אמיר הלוי, אמר בכנס: "משרד התיירות ממשיך לקדם את אסטרטגיית פיתוח המותגים שהתחלנו לפני מספר שנים. הצגנו תכנית אסטרטגית ראשונית לפיתוח מותג הגליל ומכאן אנחנו ממשיכים לעבוד יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להפוך את החזון שלנו לממשות אופרטיבית. הצפון יהפוך לפנינה תיירותית משודרגת אשר תמשוך תיירים רבים מרחבי העולם. הגליל הוא מנוע צמיחה כלכלי ותיירותי אדיר לכלכלה הישראלית. אנחנו בונים מותג תיירותי בגליל שיהיה בשורה הראשונה בעולם לצד טוסקנה ופרובנס".