חברת הקרוזים נורביג'ן NCL הכריזה על הפלגות נופש גם מנמל חיפה. בהודעה נאמר גם "נמל חיפה יהיה אחד מנמלי הבית של האוניה אפיק EPIC".
מדובר בקרוז של 11 יום שיצא מצ'יוויטווקיה ליד רומא, ובמהלכו תעגון הספינה בנמלים ליבורנו (פירנצה) ונאפולי שבאיטליה, פיראוס (אתונה), פטמוס ורודוס ביוון, קוסדאסי ואיסטנבול בטורקיה, ולימסול בקפריסין, והתחנה הסופית בחיפה. מסלול נוסף יפליג בכיוון ההפוך מחיפה לרומא, עם עצירות באותם נמלים.
מעבר לפרטים הטכניים של ההכרזה, מדובר פה בצעד היסטורי. לא פחות! תחום הקרוזים הישראלי הוא זניח לעומת טרנדים אחרים בענף התיירות, ולעומת משקלו היחסי במדינות אחרות. המחדל הזה בולט במיוחד בגלל שישראל שוכנת לחופי הים התיכון שבו פועלים קרוזים רבים, ולאור העובדה שאין לישראלים אפשרויות לטיולים ברכב למדינות שכנות. לפיכך מתבקש שתחום הקרוזים יהיה משמעותי בתיירות הישראלית. אבל זה כמעט לא קורה בגלל שכדי לצאת לקרוז, ישראלים נאלצים לטוס לחו"ל, וזה מייקר את החופשה והופך אותה פחות כדאית מהאלטרנטיבות.
כעת באה נורביג'ן ועושה עוד צעד חשוב להנגשת הקרוזים גם לישראלים. בשנה הבאה נוכל לצאת לקרוז מחיפה. אומנם מדובר בהפלגה רק בעוד שנה, בסתיו 2022, אבל זה יותר ממה שמקובל אצלנו כיום. בנוסף, נורביג'ן מתכננים עוד קרוזים אחדים מחיפה לחורף 2023.
בכך מצטרפת נורביג'ן לחברת השייט רויאל קריביאן שעומדת להפעיל 17 הפלגות מחיפה כבר בקיץ הקרוב, החל מאוגוסט 2022, עוד לפני ההפלגה הראשונה של נורביג'ן. המסלולים של רויאל מחיפה קצרים יותר וזולים יותר. מדובר במסלולים של 4 ימים עד 9 ימים ללימסול בקפריסין ולאתונה ואיי יוון רודוס, סנטוריני, ומיקונוס. נכון להיום המחירים של רויאל החל מ179$ לאדם, לעומת החל מ 1,481$ בנורביג'ן.
חברת נורביג'ן מחדשת בימים אלה עוד הזדמנות נדירה לציבור הדתי: בחודש ינואר הקרוב יצאו הפלגות בדרום אפריקה על האוניה ג'ייד JADE, שבהן יכשירו את אחד המטבחים על האוניה. בכך היא נענית לבקשות לקוחותיה מהקהילה הדתית בדרום אפריקה. לצורך הפעלת הכשרות שכרה נורביג'ן את חברת התיירות הישראלית גולדן טורס, בבעלות יהושע וידהורן. גולדן טורס מפיקה גם קרוזים כשרים על אוניות אחרות של NCL, ובהם היא מצרפת לקבוצה המאורגנת גם איש צוות דתי, מנוסה בטיפול באוכל כשר ובארגון בית כנסת ותרבות דתית על האוניות. בהפלגות ממיאמי NCL עושים זאת עם חברת כושריקה.
אבל נוסעים פרטיים, שאינם חלק מהקבוצה הדתית, נאלצים להסתפק באוכל כשר המוגש בחמגשיות שבהן אוכל קפוא שהופשר. כך זה בכל חברות השייט, לא רק בנורביג'ן ולא רק באוניה אפיק. בחמגשיות האלה נותנים לנו אוכל לא טרי, לא עסיסי, במבחר דל, ובכמויות קטנות ופחות טעימות ממזון הגורמה הטרי שמוצע למי שאינם שומרי כשרות. הגמרא במסכת סוכה דף מ' אומרת: "תנו רבנן: לאכלה ולא לעשות ממנה אפיקטויזין (EPICטויזין)״. רש״י מפרש שם: "להקיא. והוא בנוטריקון 'אפיק טפי זין". ליצני הדור שלנו אולי יאמרו שהאמוראים גילו פה חוש נבואי…
המטיילים הדתיים חובבי הקרוזים מקווים שהניסיון הכשר בדרום אפריקה יצליח להיטיב את השיווק והריווחיות של נורביג'ן. כי אולי בעקבותיו NCL ירחיבו את הסדרי האוכל הכשר גם לקרוזים אחרים, במיוחד אלה החדשים שעומדים לצאת מחיפה. הרושם הנוכחי שלנו הוא שנציגי השיווק של NCL באפריקה מגלים יחס מכבד ואוהד ללקוחותיהם הדתיים, יותר מנציגי NCL בישראל.

ניק וילקינסון, סגן נשיא NCL למזרח התיכון ולאפריקה, אומר: "אנו נרגשים להפליג לראשונה מישראל ולהפוך את נמל חיפה לאחד מנמלי הבית של ספינת נורוויג'ן אפיק האהובה בהפלגותיה בים התיכון. השוק הישראלי הינו שוק חשוב במיוחד עבורנו, ואנו שמחים להעניק לאורחינו את האופציה להפליג ולבקר בנופיה היפים של ישראל במסגרת המסלולים החדשים. נורוויג'ן קרוז ליין מעמידה תמיד את האורח במקום הראשון ומתחייבת להעניק את החופשה הטובה ביותר בים, צעד זה הוא אבן דרך נוספת שמאפשרת לנו לממש התחייבות זו".
נשיא NCL, הארי סומר, אומר: "אנו גאים לספק לאורחינו מבחר גדול עוד יותר של הפלגות ואת התמורה הטובה ביותר בים, ולעזור להם לתכנן חופשת שייט בלתי נשכחת. כל כך הרבה מטיילים חיפשו לפצות על הזמן האבוד, ועכשיו אנו מספקים להם מסלולי טיול ייחודיים כדי שיוכלו למחוק מהרשימה את אותם יעדים חלומיים שאולי ייחלו להם במהלך השנה וחצי האחרונות. המסלולים רבי הנמלים שלנו מאפשרים לאורחינו יותר זמן לחקור יעדים ייחודיים, ממש כמו המקומיים, ולהתמכר לחוויות התרבותיות שסביבם."