בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

תור פלוס יוצאים למאבק במלונאים

חברת התיירות הדתית הפופולרית 'תור פלוס' פתחה היום במאבק פומבי נגד מלונות שמסרבים להחזיר כספים לאנשים שהזמינו נופש פסח.

חברת תור פלוס הוקמה לפני יותר מעשרים שנה ע"י דפנה ויעקב כהן, ונחשבת כיום לחברה היוקרתית והמפנקת ביותר לציבור שומרי הכשרות בישראל. זאת בזכות המדיניות הלארג'ית של דפנה כהן, שלא חוסכת בפינוקים לאורחים. מתברר שיש ביקוש לשירות הזה, למרות שהמחירים שלה גבוהים מחברות תיירות אחרות.

חופשות פסח כשרות הן חלק מעונת השיא בתיירות הדתית. השנה עמדו חברות תיירות דתיות לערוך חופשות פסח ב46 בתי מלון בחו"ל, ועוד הרבה מלונות בישראל. גם חברת תור פלוס נוהגת "לסגור מלונות" בישראל ובחו"ל. כלומר, להזמין את כל חדרי המלון בלעדית ללקוחות החברה, בעיקר לחג הפסח, בחגי תשרי, ובעונת הקיץ. לצורך זה מקובל לשלם מקדמות למלונות, לפחות חצי שנה מראש. כך שילמו דפנה ויעקב כהן מיליוני שקלים למלונות שונים ולחברות תעופה בצ'רטרים. כידוע, בחג הפסח האחרון הוטל סגר במדינה, ונאסרה התקהלות בכל מקום לרבות במלונות.

חברת תור פלוס החזירו לרוב הלקוחות את רוב המקדמות ששילמו על חשבון חופשת פסח שלא יצאה לפועל בגלל הקורונה. כך עשו גם מנהלי מלונות דן ומלון דייויד ים המלח, והחזירו לתור פלוס את כל המקדמה.

לעומתם, יש מלונות בישראל שמתחמקים מלהשיב את כספי המקדמות. זאת למרות שלא היו להם הוצאות בגין האירוח של לקוחות תור פלוס. גם לא נמנע מהם הכנסות מלקוחות אחרים, כי הם נסגרו בהוראת הממשלה.

לדוגמה, דובר תור פלוס מוסר שבעלי מלון גורדוניה יערים החליטו על דעת עצמם לקזז 773,000 שקלים, שמהווים כ80% מהמקדמות ששילמה להם חברת תור פלוס. מלון גולדן קראון בנצרת עילית קבל מקדמות של 950,000 שקלים, אך החליט להחזיר רק 100,000, שמהוים כ10%מהתקבולים. מלון רמדה חדרה מסרבים להחזיר אפילו חלק מהמקדמות.

בכל מחלוקת יש שני צדדים, ניסינו לקבל מהמלונאים הנ"ל הסבר על הצד שלהם, אך ללא הצלחה. עד מועד פרסום הכתבה לא זכינו לתגובה.

זו בעיה לא רק של תור פלוס, אלא של כולנו, צרכני הנופש הכשר. כי אם אכן מנהלי המלונות נוהגים בחוסר הגינות כלפי לקוח גדול כמו תור פלוס, הם עלולים לפגוע גם בנו בעתיד. מדיניות הניהול הזו שלהם עלולה לפגוע  בעתיד גם כלפי אורחים פשוטים כמונו. כדאי וחשוב לזכור זאת כשנשקול להזמין חופשה אצלם. 

חברת תור פלוס סגרה לפסח גם שני מלונות בחו"ל, בספרד ובכרתים. בנופש בחו"ל ההוצאות גדולות יותר, כי תור פלוס הזמינה עבור אורחיה גם טיסות לחו"ל, וגם שלחה מכולות מלאות באוכל כשר לפסח למהדרין. בתי המלון וחברות הצ'רטרים עדיין סגורים בגלל הקורונה, ואפילו לא השיבו לפניות של תור פלוס.

בימים אלו יוצרים מנהלי תור פלוס קשר אישי עם כל אחד מהלקוחות האורחים של החברה, שהם נכסיה החשובים ביותר, להסביר את הסיטואציה המורכבת ולהתחייב שהיא עושה כל שביכולתה על מנת לפתור את המשבר. בעלי החברה נקלעו לסחרור כלכלי ואמוציונלי, כשמצד אחד הם מחויבים ללקוחותיהם ומצד שני נותרו ללא תזרים כספי, לאחר שכל מיליוני השקלים הועברו למלונות.

דפנה כהן פרסמה אתמול פוסט נוגע ללב בקבוצת 'חו"ל מהודר' ובפייסבוק שבו היא משתפת את סוכני הנסיעות במצוקה ובתיסכול מהמצב.

דפנה כהן במשרדי תור פלוס השוממים

הנה הדברים שכתבה:

"מדם ליבי. אני, דפנה כהן בעלים ויזמת תיירות ב"תור פלוס". עוסקת בתיירות כשרה, כבר 25 שנה בארץ ובעולם. גולת הכותרת שלנו –פסח- מלונות בארץ ובאירופה שאנו מפעילים לנופש לציבור החרדי והדתי על כל גווניו. העסקתי (לא מאמינה שמשתמשת בלשון עבר) כ40 עובדים קבועים ועוד כמה מאות בפסח (ולא רק בפסח… כמובן) בתפעול 13 מלונות בלעדיים לנו באירופה וישראל.

פסח קורונה בתקציר: לפני שנה. חוזים. תכנון. היערכות. מקדמות למלונות. אוקטובר. טיסה לכרתים. סיור עובדים. התרגשות. ציפייה. חלומות. נובמבר. תחילת מכירות פסח. פרסום. הצלחה. עמידה ביעדים. הפסח הכי גדול שיהיה לנו. מקצועיות. דיגיטל.

ינואר- קורונה בסין. כלכלי. ישפיע? תהיות ודאגות. לקוחות. עובדים. לקוחות חו"ל? יגיע אלינו?

פברואר- האטת מכירות. קורונה באירופה. ספרד נקייה? ביטולי "חוצניקים". פחד כלכלי. תדהמה. מאבק. פגישות והתייעצויות עם בכירי הענף. בקרת ומזעור נזקים. מה יהיה? ליצמן. הגבלות מעורפלות. לקוחות לוחצים. שאלות. חוסר וודאות. ליצמן טועה? חולה ראשון בארץ. הגבלת טיסות. חובת בידוד.

מרץ- תיירים החוצה מישראל. כרתים נקייה. העברת לקוחות מאירופה למלונות בארץ. הגבלת התקהלויות. ליצמן מעורפל. מה יהיה? פגישה גפני. צמצומים. לבטל או לא? הצהרת הצהרת ראש הממשלה. קורונה. מגיפה. בידוד. הסגר. אסור להתקהל. מותר עד מאה איש. רוצים לבטל?! המלונות רוצים להיערך בהתאם למגבלות. אכזבה. צמצום. שינוי. תכנון מחדש. הצהרת ראש הממשלה. קורונה. מגיפה. החמרה. עשרה אנשים. הלם. סרט רע. אין פתרון. אין מלונות בפסח. אין תיירים. אין תיירות. אין בישראל. אין בכרתים. אין בספרד. תסכול. מכתבי לקוחות. בקשות להחזר כספים מהמלונות. מלונות וספקים. מכולות לאירופה נשלחו. אוכל במחסנים. מקדמות שולמו. כל הכספים אצל הספקים!. אמנים. אוטובסים. טיסות. הופעות. שפים. משכורות שולמו. מדריכים. עובדים. פרנסה לכולם. מפרנסת כ"כ הרבה משפחות ודואגת. לקוחות לוחצים להחזר כספים. ורוב המלונות לא מגיבים. לא עונים. לא מחזירים כסף. עונים. מצעד התירוצים המביך של המלונות. סחרור. שוק כלכלי. בור ללא תחתית.

החלטה: אנחנו הגונים. מתחילים להחזיר כספים ללקוחות. פיטורים. חל"ת. כולם? כן. כולם. דאגה לעובדים. אנחנו משפחה. דמעות. חתונת קורונה לבן. הכל מעורבב. הלם. המלונות לא מחזירים כספים. לא רוצים להחזיר. ויכוחים. עו"ד ורו"ח. בנקים. בין הפטיש לסדן. סגר. מיילים. לקוחות. פסח זוגי לבד. התמודדות. מתח. בריאות. סיכון גבוה. אומץ. ענווה. איפוס. החלטה אמיצה. החזרת כספים לאורחים היקרים שלנו. לא מוותרים. ביחד. לוקחים אחריות. הלוואה. תכנית עסקית. ערבות מדינה?. עיכובים. מלונות. החזרים. הולך ומסתבך…. יותר בוטה. מזעזע. בזוי. מעליב. אנשים שעבדנו איתם 25 שנה. היקפים עצומים. איך הם מעיזים. אדם לאדם זאב. הגינות בעסקים?. השלמה. הכלה. תכנית עבודה. התלבטות. עובדים מסורים שפוטרו. חברים. מתנדבים. תומכים. עצות. תקשורת. חשיפה. חוזרים ללקוחות עם פתרונות. טלפונים לכל הלקוחות. שעות של הסברים. פינג פונג. רגש. לוקחים ללב. איך הם לא מבינים? אני לא האיש הרע בסיפור. בין הפטיש לסדן כבר אמרנו?

קשה. הכי קשה שאפשר לדמיין. חזרתי 35 שנים אחורה. אבל עם תובנות. ידע. הבנה. אמונה גדולה בבורא עולם שננצח. מתווה פתרונות ללקוחות. תכנון. 15 שנה קדימה. טלפונים אישיים לכולם. מייגע. המון זמן. באמצע. ממשיכים. מתפללים לסבלנות וסובלנות. תפילות. חוסן נפשי. אמונה ורק אמונה.

בהרחבה ובהדגשת הנקודה העיקרית: המשבר הכלכלי עולמי. פגע בענף התיירות בצורה אנושה. אנחנו ספציפית נפגענו בעיתוי של פסח גם בסגירת המשרד. גם במקדמות לקיץ (קרוזים. טיסות וכו') ובייחוד בפסח כשהכספים של הלקוחות כולם ואף מעבר לכך הועברו למלונות ולספקים, כאשר אפילו 10% מהסכום ששילמנו לא הוחזר עדיין .

ברור שאנחנו נוקטים במקביל בכל הדרכים החוקיות והאפשריות העומדות לרשותנו, אבל גלגלי הצדק ובתי המשפט, הם תהליך של שנים ובינתיים קוראת מעומק ליבי לכל חברי ומי שהאמת נר לרגלו לעזור ולהתייצב לצדי בהפצת האמת החוצה.

קוראת למלונות, לחברות התעופה ולשאר הספקים להשבת הכספים ולהגינות עסקית כי הכסף לא שלהם ולא שלנו, הכסף הוא של הלקוחות וצריך לחזור ללקוחות כפי שאני עושה עכשיו בהחלטה אמיצה של מתווה פתרונות ללקוחות, בימים אלו, במסלולי זיכוי והחזרים לבחירתם.

האמת חייבת לצאת לאור. הגינות ויושרה אור לרגלי תמיד. הכסף לא אצלנו ואנחנו מתאמצים עבור הלקוחות היקרים שלנו מתוך אמונה בתיירות עתידית, בבריאות ובתפילה לברכת ה' בכל הדרך הקשה שאעבור.

שתפו והפיצו ! ביחד. האמת תנצח."

 

 

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן