פסטיבל הכלניות "דרום אדום" ייפתח בשבוע הבא בצפון הנגב, ויימשך בכל חודש פברואר. הפסטיבל הוא הזדמנות לראות את הפריחה היפהפייה של הכלניות, ולחוות אטרקציות רבות שמכינים עבורנו עמותת התיירות של המועצות האזוריות בצפון הנגב. אירועי הפסטיבל מתקיימים בשדות ובחורשות שמדרום לקיבוץ סעד. בשנה שעברה השתתפו בפסטיבל 350,000 איש, והמארגנים מקווים שהשנה יגיעו עד יותר.

גולת הכותרת היא צעדת הכלניות המסורתית לזכר שושנה דמארי (ששרה את הפזמון "כלניות"), במסלול לכל המשפחה בין גבעות מוריקות בשמורת רוחמה ובנחל שקמה. הצעדה העממית תתקיים בשבת הבאה, ולפיכך אינה רלבנטית עבורנו. המארגנים מכינים שלל פעילויות לכל המשפחה גם באמצע השבוע כמו "מרוץ הכלניות" שיכלול 4 מקצים באורך 2 עד 10 ק"מ, וגם "מסלול לאפרוחים" באורך 300 מטר. יהיו גם חגיגות ט"ו שבט, מתנפחים, מיני גולף ועוד. משפחות חובבות אתגרים יוכלו ליהנות גם מסיורי ג'יפים, סיורי אופניים, ולחוות גם טיסה בכדור פורח מעל מרבדי הכלניות. החידוש השנה הוא מבצע "צבע בטבע". בין גזעי עצים בכמה מקומות ייתלו ויימתחו בדי קנבס גדולים באורך כמו אוטובוס ובגובה כ2 מטר. לידם יונחו צבעים ומכחולים, והילדים יוזמנו לצבוע ולצייר על הבדים כאוות נפשם.

מידי שנה מתקיים פסטיבל דרום אדום לאורו של נושא מרכזי. בשנה זו הנושא הוא 70 שנה להנחת קו המים הראשון לנגב. יתקיימו סיורים מודרכים גם בנחל בשור ובמאגרי מים של הקרן הקיימת ובמשאבות. כדאי לבקר גם בגשר הצינורות הגדול שחוצה את נחל בשור, במיוחד אם יהיה גשם ושיטפון. גם מתקן התפלת המים הגדול באשקלון פותח שעריו לבאי הפסטיבל.

בכל ימי חמישי יתקיימו גם מופעי תרבות ומוזיקה עם זמרים ואומנים כמו רמי קליינשטיין וקרן פלס, שלומי שבן שמארח את שלמה גרוניך, אהוד בנאי, יזהר אשדות, קורין אלאל, בקיבוץ צאלים יתקיים "יריד מרקטיטו", בוקיבוץ נירים יתקיים שוק "נירים יוצרים". בחוות היען יהיו מופעי קרקס ותיאטרון, ובמחלבת צאלה יתקיימו גם מופעי שירה בציבור. מבוך שיחים גדול ישנו במושב ניר משה, שם שתלו צמחי תבלין בצורה של מבוך. המבקרים נהנים מריחות משכרים כשמנסים לצאת מהמבוך.

כדי להספיק ליהנות מהמירב מכל השפע שהפסטיבל מציע לנו, כדאי לנצל את יום שישי כולו. מומלץ להגיע ללינה בנגב ביום חמישי בערב, או להישאר לכל השבת. יש אפשרויות לינה בקיבוץ הדתי עלומים, ובמבחר גדול של צימרים במושבים הדתיים באזור עוטף עזה. מומלץ במיוחד הצימר "בחצר של אורה" (רוזנבלט) בכפר מימון. לפני שלשה חודשים נפתח בקיבוץ צאלים מלון כשר "ארץ צאלים" ברמה של 4 כוכבים, עם חמאם טורקי של מי גופרית מבאר במקום, וגם ומתקנים לילדים.

תחנות מידע של קק"ל ושל רשות הטבע והגנים על אתרי הפסטיבל ואירועים יתפרסו ברוב הצמתים בנגב הצפוני, החל מצומת יד מרדכי וצומת בית קמה. פרטים מעודכנים על אירועי הפסטיבל בכל  יום אפשר למצוא גם באינטרנט.

למי שלא רוצה לנסוע ברכבו יש אפשרות גם להסעה ציבורית מסובסדת. בכל יום שישי בבוקר יצאו אוטובוסים מתחנת רכבת צפון בתל אביב אל אתרי הכלניות, ויחזרו לת"א לפני כניסת השבת. זאת במחיר מפתיע ומסובסד של 50 שקלים בלבד.

בכל יום שישי יפעלו באזור שווקים וירידים חקלאיים עם דוכנים שבהם ימכרו תושבי האזור את פרות מטעיהם, יצירותיהם, ויציעו גם טעימות של מטעמים פרי עבודתם כמו גבינות מיוחדות, שמן זית טבעי, מיצים, ריבות וכדומה. חובבי הקניות ימצאו באזור שפע של גלריות אומנים שמציעות מוצרי קרמיקה, תכשיטים, מוצרי קוסמטיקה מתוצרת מקומית, ציורים, ואומנות זכוכית.

בפסטיבל דרום אדום יש גם היבט ציוני, בנוסף על ההנאה שבטיול המשפחתי. השתתפותנו באטרקציות מספקת לחקלאי האזור ולאומנים המקומיים הכנסה כספית, שחלקם מתפרנסים ממנה במשך כחצי שנה. בזכות המוני המבקרים מידי שנה בפסטיבל דרום אדום, יש בעלי גלריות מקומיים שלא נוטשים את הנגב היפהפה אך החם והקשה. אם גם בזכותנו הם יישארו על אדמתם, דיינו.

 

כל הזכויות שמורות לאתר ותוליכנו לשלום

כתיבת תגובה

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
דילוג לתוכן