באשדוד הושק מסלול טיול אור-קולי שאורכו כ-800 מטרים, שמשלב קרני לייזר של Epson ליצירות וידאו ארט, וידאו-מפינג, אפקטים של תאורה, מסכי מים והולוגרמות. הפרויקט נקרא "אורות אשדוד", ועל הפקתו עמלו למעלה משנה וחצי החברה לתיירות אשדוד, עיריית אשדוד, משרד התיירות, והחברה הממשלתית לתיירות. התוצאה הסופית יוצרת מיצג תיירותי מרהיב של אורות ואפקטים, שיפעל בחופשת הקיץ.
מיצג אורות אשדוד פועל מידי ערב החל משעה 20:35 ברחבת העירייה, ובפארק אשדוד ים משעה 21:15. המסלול מתחיל בבניין העירייה, שם מככב מיצג על גבי המבנה שמספר את סיפור של העיר אשדוד, הים שלצידה, הנמל והרב גוניות המיוחדת של תושבי העיר. משם, אפקטים של אור מובילים את הקהל אל מוזיאון מונארט, שעל קירותיו מוקרן מיצג של צלילה אל מעמקי הים. מצודת אשדוד ים הפכה במה לחיזיון אורקולי מרהיב ועוצמתי, אשר מוקרן על קירותיה המערביים של המצודה. בתום המיצג במוזיאון מוזמן הקהל לטייל לכיוון פארק ים אשדוד, כשהוא מלווה באפקטים של תאורה שמכוונים את דרכו, ושם לסיום הטיול כולו, ועל גדת האגם בפארק חווה הקהל את אחד משיאי המיצג – חגיגת וידאו ארט על מסך מים ענק, שמשולב עם מזרקת מים משודרגת.
הפרויקט הופק על ידי AVS, מגופי ההפקה הגדולים והמובילים בישראל. האתגר הטכנולוגי היה גדול וכלל התמודדות עם תצוגות קבע באוויר הפתוח (כך שיצטרכו לשרוד בכל תנאי מזג אוויר), עם התאמות לשטח עירוני.
מנכ"ל AVS, אסף שם-טוב, אומר: ״המהלך של עיריית אשדוד שקידם עופר דרי, מנכ״ל החברה לתיירות אשדוד, הוא מהלך חלוצי ופורץ דרך ובטוח שלא נראה כדוגמתו עד היום בערי ישראל. יש כאן מהלך שמפגיש את התיירים והתושבים עם מוקדים שונים של התרחשות. החלוציות היא לא רק בהיקף, אלא גם בביצוע, ביישום בשטח ובתכנים הקריאטיביים עליהם היה אחראי ג׳קי בכר״.
(צילום מייק אדרי)