רשתות הקפה גרג וביגה החלו לשלב רובוטים בסניפי הרשת, במסגרת חוזה שחתמה קבוצת גרג עם חברתONE ROBOTIX (וואן רובוטיקס) שמציעה לענפי המסעדנות והמלונאות את "ראנרבוט". זה רובוט שמסייע למלצר בעבודתו, כך שהמלצר פנוי לשרת את הלקוח ולהתמקד בהזמנות. הרובוטים שיעבדו בגרג וביגה יהיו לבושים במדים ממותגים, כמו המדים של המלצרים והמארחות האנושיים בסניפים.
קפה גרג מפעילה כיום כ־110 סניפים ורשת ביגה עם 40 סניפים ברחבי הארץ. לאחר פיילוט מוצלח, רשת קפה גרג ורשת ביגה משלבים בימים אלה את הראנרבוט בעשרה סניפים, ובהמשך בעוד 50 סניפים. בין הסניפים המפעילים כבר רובוטים: גרג ירושלים, גרג הקניון הגדול פ"ת, ביגה באריאל, גרג טבריה ועוד.
בנוסף לראנרבוט, ישולב בחלק מהסניפים גם הרובוט טמי של חברת Temi הישראלית, המייצרת ומפתחת רובוטים המשמשים כעוזר אישי. טמי ישמש בקפה גרג וביגה כעוזר למארחת, כשגם פה המטמיעים של one robotix ממפים את מפת בתי הקפה, וכך טמי מוביל את הלקוחות לשולחן הרלוונטי. כמו כן הרובוט יערוך משלוחים בקניון, בו הוא פועל, בעיקר לעובדים בחנויות במתחם.
מסביר יאיר מלכה, מבעלי קפה גרג וביגה: "ענף המסעדנות סובל היום מקושי לגייס מחדש כח אדם, לאחר שאלפי עובדים הוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה. עד היום, במהלך המשמרת, המלצר משרת את הלקוח, לוקח את ההזמנה וגם מגיש ומפנה מהשולחנות. כעת, בזכות הרובוט החדש, המלצר יוכל להתפנות אך ורק לשרת את הלקוח, והרובוט, הוא שיוביל את המגשים אל השולחן ובחזרה אל המטבח, כך השירות של המלצר אינו נפגע והמסעדה שומרת על מצבת המלצרים הקיימת".
לדברי יריב גניס מנהל רשתות בתי הקפה גרג וביגה: "אנשי הפיתוח של ONE ROBOTIX ביצעו התאמות לסניפים של גרג וביגה, כולל מספרי השולחנות, ויצרו פקודות שונות, כמו עצירת הרובוט שמגיש את האוכל על ידי המלצר, אפשרות לפקודה לרובוט להגיע לשולחן לצורך פינויים ואף לצורך הגשת סכו"ם ומפיות מהצ'קר במטבח ועד לשולחן הלקוח. בזכות הראנרבוט, נמנע מהמלצר ללכת הלוך ושוב מהמטבח לשולחן הלקוח ולהתמקד בחווית שירות גבוהה".
עודד טהורי, מנכ"ל one robotix, אומר: "הרשתות הראשונות להוביל את המהפכה הרובוטית בסניפים רבים הן קפה גרג ורשת ביגה. אנו שמחים ששתי רשתות אלו בחרו בנו להוביל את המהפכה ואין לי ספק שבשנה הקרובה, רובוטים במסעדות ובתי הקפה כבר יהפכו להיות משהו בשגרה ולא חריג בנוף."
צילום: קובי רחמים