בנסיעתא
דשמיא

ותוליכנו לשלום

תיירות ולייף סטייל לציבור הדתי

עתיד ורוד לענף הקרוזים

לענף הפלגות הנופש צפוי עתיד חזק ויציב. זו תוצאת מחקר שוק מקיף שפורסם לאחרונה.

כידוע, משבר הקורונה בענף התיירות החל למעשה בתחום הקרוזים. לפני 9 חודשים הכתה המגפה בנוסעי האוניה דיימונד פרינסס בחופי יפן. סגר הוטל על האוניה שהפכה למעין כלא צף, נוסעיה לא הורשו לרדת, והציבור לא רצה לעלות על אוניות אחרות. עקב כך ענף הקרוזים הושבת, הפלגות בוטלו, ציי אוניות קוצצו, ומדיניות בריאות ותברואה שונתה.

במשך 8 חודשי המשבר נערך מחקר רצוף בקרב כ3,500 מהקוראים הקבועים של אתר Cruise Critic, ביניהם כותב שורות אלה. (לאתר נכנסים כשני מיליון גולשים בחודש). חשוב לציין שהסקר נערך על מדגם של בעלי ניסיון וענין בקרוזים, ולא על כלל האוכלוסיה. לקראת סיום שנת 2020 מתפרסמות המסקנות העיקריות.

החדשות הטובות הן ש81% מהנשאלים בסקר הצהירו שהם מעוניינים להזמין הפלגות לעתיד. נתון מדהים! בקבוצת הנוסעים בעלי ניסיון בהפלגות, 35% השיבו בחודש נובמבר 2020 שהם כבר הזמינו הפלגה לשנת 2021. זו עליה של 7% לעומת תוצאות הסקר שנערך בחודש אפריל. עוד 40% מהנשאלים בגילאי 18-44 מדווחים שהם בתהליך של חיפוש הפלגה, וכך גם 33% בגיל 65 ומעלה.

השיקולים שמשפיעים על הזמנת הקרוזים הם: במקום הראשון- המחיר. כך השיבו 58% מהנשאלים. במקום השני- היעדים (51%). במקום השלישי- גמישות מדיניות הביטולים (45%). זה נתון מעניין, כי לפני משבר הקורונה הנקודה הזו לא הופיעה כלל בין גורמי ההשפעה על הזמנת קרוזים. במקום הרביעי- נמל היציאה להפלגה (29%). ובמקום החמישי- גודל האוניה. 20% מהנשאלים הצהירו שהם מעדיפים ספינה קטנה יותר מהמגה-אוניות שבהם הפליגו בחופשות בעבר. זה נתון הפוך למגמה שהכרנו בעבר, שלפיה הרוב העדיפו אוניות גדולות ומודרניות עם שפע של מסעדות ובידור.

בין מזמיני הקרוזים ניכרת תופעה של הזמנת קרוזים יקרים יותר לעומת אלה שבהם שייטו עבר. אצל בעלי הניסיון ניכרת גם מגמה של העדפת הזמנות לקרוזים בספינות תענוגות קטנות יותר מבעבר.

בסקר נבדקה גם התייחסות הציבור להיבטים בריאותיים בעקבות הקורונה ושינויים שעורכות חברות השייט. מתברר ש81% מודאגים מאוורור מערכת המיזוג ומסניטציה, 61% מוטרדים מהריחוק החברתי, ו60% מהתכנון החדש של התאים והשטחים הציבוריים על האוניה.

הציפיות של הנשאלים לגבי רציפי הנמלים שבהם עוגנות האוניות היו: מינימום חולים מאומתים באזור הנמל ועובדיו (68%), נהלים קפדניים של הפלגה ועגינה (63%), ורק במקום השלישי חיסון מפני הקורונה (60%).

מבחינת היעדים, האיים הקריביים נמצאים במקום הראשון המבוקש ע"י אמריקאים. בישראל זה הפלגות בים התיכון, בעיקר הפלגות שיוצאות מברצלונה או רומא. במקום השני בביקוש בארה"ב נמצאות הפלגות לאלסקה, שתופסת את מקומה של מקסיקו.

נראה שהסקר כבר משפיע על מדיניות השיווק של חברות השייט הגדולות. חברת סנורמה, נציגת רויאל קריביאן בישראל, הכריזה על מבצע מכירות עם מדיניות ביטולים גמישה מאוד של שובר להפלגה עתידית למי שיבטלו עד 48 שעות לפני מועד ההפלגה. בנוסף, הנחה של 60% על הנוסע השני בחדר, וילדים עד גיל 12 מצטרפים להוריהם בחינם. חברת נורביג'ן NCL מיהרה להכריז על הנחה של חצי מחיר לנוסע שני בחדר.

 

מאמרים נוספים
שתפו מאמר זה:
דילוג לתוכן